اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

ورزش بانوان نیازمند مدیریت دلسوزانه است/ورزش سبب کاهش آسیب های اجتماعی

آستان بهارستان؛ مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور گفت: اگر ورزش بانوان درست تبیین و به صورت عمیق به آن رسیدگی شود در جامعه اسلامی و خانواده نشاط و آرامشی عالی و ارزشمند خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: بانوان نیمی از پیکره اجتماع هستند و مسئولیت تربیت فرزندان بر عهده این قشر اثر گذار است لذا برای حفظ نشاط، شادابی و سلامتی، به طور یقین و ضروری به ورزش و فعالیت های نشاط آور اسلامی و شرعی نیازمند می‌باشند.

حجت الاسلام و المسلمین بهمن وحدتی آراسته افزود: یکی از راه های مهم سلامت بانوان جامعه اسلامی ما ورزش کردن و نشاط اسلامی است.

مشاور فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: تفاوت هایی بین زنان و مردان است که باید به آن عمیق، اسلامی و درست بنگریم و این نکته بسیار مهم است که زنان از نظر خلقت و قوای جسمی، روحی تفاوت زیادی با مردان دارند، و از نظر جسمی نسبت به مردان ضعیف‌تر و ظریف‌تر هستند که نمی توانیم بگوییم این یک ضعف است اما می توانیم بگوییم باید نسبت به ساختاری که خداوند در زنان قرار داده باید ملاحظاتی نیز لحاظ شود تا آن وظائفی که برعهده یک زن قرار دارد درست دیده شود.

وی اضافه کرد: ورزش برای بانوان مباح است و موید آن آیات و روایات و کلام بزرگان است که در زمینه تندرستی و تقویت جسم وجود دارد و محدوده این امر نیز تا آنجا که برای آنان ضرری نداشته باشد و مستلزم فعل حرامی نگردد، مجاز و چه بسا مفید است.

مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی استان قم افزود: خوشبختانه در سال های اخیر توجه مسئولان نظام بیش از گذشته به ورزش زنان معطوف شده و بودجه‏ های بسیار خوبی هم دیده شده است اما درخصوص ساخت اماکن ورزشی مخصوص بانوان باید دقت کنیم که با موازین ارزشی اسلام و انقلاب اسلامی مطابق باشد.

وی بیان کرد: زنان و دختران ما باید در محیط های سرپوشیده به ورزش بپردازند و به سلامتی و خانواده خود اهمیت دهند، زنانی که ورزش می کنند باید سلامت خود را برای تربیت فرزندان سالم هدف قرار دهند، چه لزومی دارد دختران ما در تمام مسابقات جهانی شرکت کنند؟ به نظرم بهتر است برای جاهای مشخصی که درست است و در خور شان زنان اسلامی است شرکت کنند و باید در جامعه اسلامی نیاز در این موضوع دقت بیشتری شود.

وحدتی خاطرنشان کرد: اگر ورزش بانوان درست مدیریت شود و مسئولان دلسوزانه به این موضوع بپردازند، بسیاری از آسیب های اجتماعی زنان و دختران با ورزش کردن برطرف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا