اخبار عمومیاخبار فراکسیون‌هااخبار مهمکمیسیون اجتماعی

آقای وزیر جایگاه ورزش در برنامه هفتم توسعه کجاست؟

آستان بهارستان؛ دکتر علی محمدی استاد دانشگاه و دارای دکترای مدیریت ورزشی در یادداشتی خطاب به وزیر ورزش و جوانان به جایگاه ورزش در برنامه هفتم توسعه کشور پردخته است که متن کامل این یادداشت در ادامه می آید:

درحالی که چشم اندازه آینده کشور در برنامه توسعه هفتم ترسیم شده و اولویت های اداره کشور و تخصیص منابع براساس این برنامه انجام می شود علاقمندیم که وزیر محترم ورزش وجوانان در یک برنامه رسانه ای از اهتمام و مشارکت این وزارتخانه در تدوین برنامه هفتم و رعایت جایگاه ورزش در این برنامه سخن بگویند.

شنیده ها حاکیست درحالیکه مدیریت ضعیف ورزش کشور غرق در حواشی شده وهمه تمرکز خود را به دو باشگاه آبی و قرمز معطوف نموده است دیگر سازمان ها و وزارتخانه های دولتی هیچ جایگاهی را به مقوله ورزش در برنامه هفتم نداده اند.

درحالی که دولت های جوامع توسعه یافته تحقق برنامه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سلامتی و نشاط جامعه خود را در گروه توجه اصولی به ورزش در برنامه های توسعه ای کشور خود می دانند متاسفانه بدلیل ناکارآمدی مدیریت ورزش کشور و برخوردار نبودن از منطق و انسجام مدیریتی، این مهم در برنامه توسعه هفتم از دست رفته و ورزش مانند گذشته در اولویت های آخر این برنامه قرار دارد.

آقای وزیر این اتفاق نامناسب اساتید و دلسوزان ورزش کشور را نگران نموده است؛ جا دارد تا فرصت تصویب این برنامه در مجلس شورای اسلامی باقی است با تلاش های مضاعف و استفاده از افراد متخصص و توانمند ضعف جایگاه ورزش در برنامه هفتم را جبران کنید.

آقای وزیر اداره ورزش کشور نیازمند مدیران هماهنگ و راهبردی است و همه ورزش کشور در فوتبال و دو باشگاه خلاصه نمی شود ماموریت شما فراتر و تاثیرگذارتر از سایر دستگاه ها و سازمان های دولتی و حتی نهادی های فرهنگی، تربیتی و اقتصادی در توسعه کشور است.

لطفا خودتان را باور کنید و با کمک کارشناسان دلسوز و اندیشمند تا دیر نشده است با بازنگری اساسی در انتخاب افراد زیرمجموعه و عبور از روزمرگی، به رسالت اصلی خود که توسعه نشاط و سلامتی برای عموم مردم از طریق برنامه های جذاب ورزشی است در بعد داخلی و بین المللی عمل کنید.پایان پیام/۱۱۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا