اخبار مهمکمیسیون سیاسی

دولت سیزدهم دیپلماسی التماسی را به دیپلماسی مقتدرانه تبدیل کرد

آستان بهارستان؛ نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم دیپلماسی التماسی دولت قبل را به یک دیپلماسی فعال و مقتدرانه، هوشندانه و مبتنی بر اصول، باورها و ارزش های اعتقادی و انقلابی تبدیل کرد.

ابرهیم عزیزی افزود: امروز مسیری که در کشور در پیش گرفته شده یک مسیر عزتمندانه همراه با رویکرد مقتدرانه و عمل گرایانه و به دور از شعار زدگی است.

وی ادامه داد: دولت قبل تمام امور کشور را به برجام گره زده بود، وزارت امور خارجه ما تعطیل بود و تنها چیزی که در آن سال ها دیدیم یک پروژه شکست خورده برجامی بود، بسیاری از مسایل مهم و زیربنایی کشور به برجام گره زدند شد و حتی اعلام کردند که داشتن آب آشامیدنی هم به برجام و پذیرش آن بستگی دارد.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: این یک اشتباه راهبردی بود که دولت قبل مرتکب شد و کشور را وارد یک جاده یک طرفه و بن بست غرب کرد و کشورهای همسایه، پیمان های منطقه‌ای و بین المللی و بسیاری از فرصت های بین المللی را کنار گذاشت که این یک اشتباه فاحش بود.

عزیزی بیان کرد: در انتها هم دیدیم که ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا برجام را پاره کرد و غربی ها به هیچ یک از تعهدات خودشان عمل نکردند و کشور عملا دچار یک مشکل بزرگ در حوزه های ارزی، زیرساختی و مسایل مهم زیربنایی و سایر حوزه ها شد.

وی افزود: در پایان دولت دوازدهم تولید محصول استراتژیک گندم در کشور از ۱۲ میلیون تن نیاز کشور به سه میلیون تن رسید و مابقی نیاز کشور از خارج تامین می شد در حالی که امروز در این زمینه گام های خوبی برداشته شده و پیش بینی می شود که تولید گندم به مرز ۱۰ میلیون تن برسد.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این بدان معناست که دولت قبل تمام امور را به یک پروژه شکست خورده به نام برجام گره زد و با گرایش به سمت غربی ها سایر ظرفیت ها را نادیده گرفت.

تعامل خوب مجلس و دولت

عزیزی، سطح تعامل بین مجلس و دولت را خوب توصیف کرد و افزود: همه اقدامات و تحولات بیانگر این است که حرکت دولت حرکتی با برنامه، حساب شده و مبتنی بر منطق و نگاه درست به ظرفیت های داخلی و برگرفته از انتخاب صحیح و هوشمندانه مردم است.

وی ادامه داد: امروز همه باید بپذیریم که یک مجموعه واحد هستیم و همه جریان های سیاسی اگر اصول انقلاب اسلامی را بپذیرند و در چارچوب آن حرکت کنند و نقدهای منصفانه را بگویند و نقدهای غیر منصفانه را کنار بگذارند، شاهد خلق فرصت های خوبی برای پیشرفت کشور خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا