آسیب های اجتماعیاخبار مهمکمیسیون اقتصادی

لزوم امتیازات ویژه به صاحبان مشاغل سخت و زیان‌آور

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حذف شرکت های واسطه ای را ضروری دانست و درباره مشاغل سخت گفت: افرادی که مشاغل سخت و زیان‌آور دارند باید امتیازات ویژه‌ای دریافت کنند و بازنشستگی آنها متفاوت باشد.

فتح الله توسلی در موردبررسی وضعیت حقوق و مزایایی کارکنان دولت و بازنشستگان در برنامه هفتم افزود: در تلاش هستیم تا در لایحه این افراد مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه محاسبه میانگین حقوق بازنشستگان بر مبنای پنج سال آخر خدمتشان بود که این بند حذف شد و مبنای محاسبه حقوق بازنشستگان همانند سال های گذشته، دو سال آخر خدمت خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان افزود: افزایش حقوق بازنشستگان موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود بعضا بازنشستگان اعتراضاتی نسبت به حقوق و مزایایی خود دارند و از این وضعیت راضی نیستند مجلس به دنبال این است که دغدغه آنها در این حوزه رفع شود.

نماینده کبودر آهنگ با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت اضافه کرد: این طرح از جمله موضوعات مهم کشور است که دولت به دلیل تامین مالی در بحث استخدام نیروهای شرکتی ملاحظاتی دارد عدم تناسب بین حقوق بازنشستگان و کارکنان شاغل مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و نیاز است این موضوع در لایحه برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد.

توسلی حذف شرکت های واسطه ای تامین نیروی انسانی را ضروری دانست و گفت: در این مدل قرارداد حقوق و مزایایی افراد به شرکت های جانبی پرداخت می شود و بخشی از این هزینه به شرکت ها اختصاص می یابد که نارضایتی ها را در پی داشته است و باید این هزینه ها به خود کارکنان پرداخت شود و شرکت های واسطه ای حذف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد مشاغل سخت بیان داشت: مشاغل زیان آور و افرادی که شرایط خاص از نظر کاری دارند باید امتیازات ویژه ای دریافت کنند و بازنشستگی آنها متفاوت باشد بنابراین در تلاش هستیم تا در لایحه برنامه هفتم این افراد مورد حمایت جدی قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا