اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

جرائم عمومی، تصادفات، نزاع و سرقت چهار مشکل اصلی قم/توقیف ۲۵۳ خودروی قاچاق درچهار ماه/سرقت مسلحانه درقم صفر است

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان قم از جرائم عمومی، تصادفات، نزاع و سرقت به عنوان چهار مشکل اصلی قم نام برد و گفت: در چهار ماه نخست سال جاری ۲۵۳ خودروی قاچاقچیان توقیف شده است.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نخستین نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان پس از یک ماه از فعالیت خود درقم، پس از چهار سال وقفه، امروز در ستاد فرماندهی استان برگزار شد.

جنگ ترکیبی دشمن با پای کار آمدن مسئولان خنثی می شود

سردار میرحیدری دراین نشست اظهارداشت: امروز مانند گذشته انسجام بین نظام استکبار وجود ندارد و اگر همه مسئولان در راستای رفع مشکلات اقتصادی قدم بردارند و به وضعیت پایدار در وضعیت اجتماعی برسیم و به تبع آن امنیت و پایداری بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید براینکه مردم ما ثبات قدم در دفاع از انقلاب و ارزش های الهی دارند، افزود: مسئولان هم باید در راستای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و فرهنگی مسئولانه تر پای کار بیایند تا بتوان جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت مظلوم ایران‌ را خنثی کرد.

اصحاب رسانه با جهاد تبیین امید را در دل مردم زنده کنند

وی گفت: اقدامات ناجوانمردانه دشمن در دوره های مختلف از زمان دفاع مقدس تاکنون و در مقابله با جریان های تجزیه طلب و معاند گویای این است که دشمنان اصل اسلام را هدف گرفته اند و مردم ما محکم در برابر آنان ایستادگی کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم عنوان کرد: جریان‌سازی و تولید روایت های دروغ به‌خصوص در یک سال اخیر متاسفانه باعث ایجاد یاس در دل مردم شده است.

وی اظهارکرد: اصحاب رسانه زبان گویای مردم هستند و از آنان درخواست داریم با ایجاد امید در دل مردم و تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف اجازه ندهند دشمن با ابزار وسیعی که در اختیار دارد مردم و به‌خصوص نوجوان و جوانان ما که دل پاکی دارند را در دام خود گرفتار کنند.

وی بیان کرد: ترویج امنیت و نشاط مهمترین اقدام از سوی رسانه ها است و کسانی که منافع ملی را بر منافع شخصی، گروهی و حزبی ترجیح دهند و در طولانی مدت بر دل مردم تاثیر ماندگاری می گذارند.

نشست های فصلی با خبرنگاران برگزار می شود

این مقام مسئول انتظامی استان قم با تاکید براینکه مسئول باید پاسخگو باشد، افزود: نشست‌های فصلی با خبرنگارانی که در حوزه نیروی انتظامی فعال هستند خواهیم داشت و اطلاعات هر بخش را از طریق معاونت اجتماعی به خبرنگاران فعال همان بخش ارائه می دهیم و از ظرفیت رسانه‌ها در جلسات تخصصی استفاده می کنیم.

وی درخصوص کارت خبرنگاران تخصصی نیروی انتظامی اقدام می شود تا در صحنه های لازم حضور داشته باشند.

کوتاهی دستگاه ها منعکس می شود

وی اظهارداشت: مجموعه نیروی انتظامی قم با نیروهای متعهد انقلابی منسجم و تخصصی پیش می رود و در انجام ماموریت ها موفق در خدمت مردم ‌و نظام و ارتقای سطح امنیت بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: یکی از راهبردهای ما تقویت تعاملات با دستگاه ها در حوزه های مختلف است اما با کوتاهی دستگاه ها که سبب تضییع حقوق مردم و نظام شود در ابتدا تذکر داده می شود و اگر تاثیرگذار نبود به دستگاه های مافوق و دستگاه قضا منعکس خواهیم کرد و قول می دهم از گرفتن حق مردم و نظام کوتاهی نکنیم.

وی بیان کرد: مهمترین رکن جامعه ما مردم هستند از آنان می خواهیم اگر کم توجهی در وظایف ما باعث بروز مشکلات شده، جهت رفع آن به ما منعکس کنند.

طرح امنیت محله محور در قم اجرا می شود

وی تصریح کرد: مردم نقش اصلی را در حفظ و ارتقای امنیت دارند به همین منظور طرح امنیت محله محور ابلاغ شده و متنفذین و دستگاه های مردمی پیگیر هستند.

دیدار هفتگی فرمانده انتظامی با مردم

سردار میرحیدری گفت: بنده هم سعی دارم هفته ای یک بار بین مردم در مساجد و مراسم ها حضور پیدا کنم و دو هفته یک بار در دفتر نظارت همگانی خیابان امام جنب کلانتری ۱۷ به صورت چهره به چهره با مردم ملاقات دارم.

سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی بین مردم و فرماندهان پلیس

وی با بیان اینکه جلب رضایت مردم جلب رضایت الهی و اولویت ما است، ادامه داد: سامانه ۱۹۷ به منظور پل ارتباطی بین مردم و فرماندهان پلیس در خدمت مردم است و نیروی انتظامی دفتری در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دارد که پلیس های تخصصی ما حضور دارند و به مشکلات مردم را پیگیری می کنند.

وی ابرازداشت: تماس های مردم با سامانه ۱۹۷ نیروی انتظامی به نسبت سه ماهه سال گذشته ۹ درصد، انتقادات پنج درصد، شکایات هفت درصد کاهش داشته و تقدیر از پلیس ۴۳ درصد افزایش داشته است و از مردم می خواهیم با این سامانه ارتباط داشته باشند و مشکلات را بیان کنند تا آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند.

مردم با پلیس در ارتباط باشند

فرمانده نیروی انتظامی استان قم در مورد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح امنیت محله محور در جهت رفع دغدغه ها و پلشتی ها شکل گرفته و گشت هایی در محلات مستقر شده اند و موارد براساس تماس مردم بلافاصله پیگیری می شود.

وی افزود: بیشتر معتادان ‌متهاجر از سایر استان‌ها به قم آمده اند و سعی داریم آنان را به استان های خودشان منتقل کنیم.

فعال شدن گشت پلیس مبارزه با مواد مخدر در قم

وی عنوان کرد: هدف ما در بحث مواد مخدر، پیشگیری، اصلاح، درمان و جمع آوری معتادان از سطح شهر است.

سردار میرحیدری گفت: گشت پلیس مبارزه با مواد مخدر فعال شده که همه دستگاه ها باید پای کار بیایند و به عنوان مثال شهرداری باید راه های ورود موتورسیکلت سواران به بوستان ها را مسدود کند و روشنایی بوستان ها و اصلاح معابر را انجام دهد و مدیرکل ورزش و جوانان برای بحث اوقات فراغت ورود کند و همه مردم در شناسایی معابر آلوده به معاونت اجتماعی کمک رسان باشند.

عوامل بیرونی عامل بیشترین سرقت خشن و خرد در قم

وی درمورد سرقت نیز عنوان کرد: متاسفانه عوامل بیرونی بیشترین تاثیر را در سرقت های خشن و خرد در قم داشته و دراین راستا ایست و بازرسی، هوشمندسازی مبادی ورودی، رصد و شناسایی سارقان در دستور کار جدی قرار گرفته است.

نقاط حادثه خیز به شهرداری و راه وشهرسازی اعلام شده است

فرمانده نیروی انتظامی استان قم درخصوص وضعیت ترافیک محورهای مواصلاتی و درون شهری هم گفت: با کمک سایر دستگاه ها و اعضای شورای ترافیک پایش ها را افزایش دادیم و برطرف شدن مشکلات نقاط حادثه ‌خیز به شهرداری و راه وشهرسازی منتقل شد.

وی عنوان کرد: پیشگیری اولویت است و کوتاهی دستگاه ها به استاندارد به عنوان رئیس قرارگاه منتقل می شود.

روزی ۱۵۰۰ تماس با ۱۱۰

وی بیان کرد: از یک فروردین‌ماه تا ۲۲ تیرماه سال جاری ۴۷۱هزار و۵۰۴ تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ نیروی انتظامی گرفته شده که ۵۳ درصد تماس ها نیازمند راهنمایی و ارشاد بوده و در ۴۷ درصد به میزان ۱۷۸هزار و ۹۶۵ مورد عملیات حضوری پلیس انجام شده است.

سردار میرحیدری ادامه داد: به صورت میانگین ماهانه ۴۵ هزار، روزانه ۱۵۰۰ مورد، ۱۶۰ تماس در ساعت و دقیقه ای دو ونیم تماس گرفته شده که ضمن عذرخواهی از مردم باید گفت که دلیل تاخیر در رسیدن پلیس در برخی عملیات ها و برخی کاستی‌ها به دلیل تعداد بالای تماس و ماموریت است.

جرائم عمومی، تصادفات، نزاع و سرقت چهار مشکل اصلی قم

وی گفت: بیشترین تماس ها به ترتیب درمورد جزائم عمومی علیه اموال و اشخاص، تصادفات، نزاع و درگیری و چهارم سرقت است که اولویت های مهم ما در استان قم است.

وی ادامه داد: تعداد کل تماس‌ها نسبت سال گذشته ۲۴ درصد و تعداد تماسی که منجر به عملیات شده هشت درصد رشد داشته است.

سرقت در قم ۴۰ درصد کاهش داشته است

این مقام مسئول انتظامی استان قم گفت: با کمک مردم و توجه به اصل پیشگیری، حضور پلیس و سایر دستگاه‌های همکار مانند گشت های بسیج، سرقت در استان ۴۰ درصد، سرقت منازل ۲۲ درصد، سرقت اتومبیل ۳۲ درصد، موتورسیکلت ۱۷ درصد و قاپ‌زنی ۲۲ درصد کاهش و سرقت از اماکن مانند باغات، خانه های خالی، خانه های درحال احداث هشت درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: به واسطه منفعت طلبی برخی اصناف و کم توجهی به برخی مشاغل مانند ضایعاتی، سمساری و کشاورزی، سرقت افزایش داشته که نیازمند این است که اصحاب رسانه با پلیس پیشگیری و فرمانده انتظامی شهرستان جلساتی داشته و اقدامات موثر توسط دستگاه های مسئول مطالبه شود.

وی اظهارکرد: سرقت احشام نیز درسال جاری از ۴۴ دامدار انجام شده که برخی از این راه روزی می خورند و نباید اجازه داد این اقدام انجام شود.

سردار میرحیدری گفت: سرقت بعدی محموله های خودورهای باربری در کنار جاده های مواصلاتی استان است که توسط راننده های استان های همجوار انجام اما بار منفی آن بر دوش استان قم تحمیل شده و هرچند تعداد آن زیاد نیست اما باید کنترل شود.

اصحاب رسانه مردم را از جزائم رایانه ای آگاه کنند

وی گفت: وقوع جرائم رایانه ای در سطح استان قم افزایشی بوده و نیازمند ورود اصحاب رسانه به این حوزه هستیم زیرا آگاه سازی و به‌روزرسانی آگاهی مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رشد حدود هشت درصدی جرائم رایانه ای در قم

وی اظهارداشت: وقوع جرائم رایانه ای در استان ۷.۹ دهم درصد رشد داشته که البته کشف هم آمار افزایشی داشته و به نسبت کشور پلیس فتای قم همواره رتبه های اول تا چهارم را داشته است.

رشد هشت درصدی مقابله با جرائم اقتصادی در رابطه با احتکار

فرمانده نیروی انتظامی استان قم عنوان کرد: در بخش مقابله با جرائم اقتصادی در رابطه با احتکار، با هشت درصد رشد اعتبارات به ارزش ۹۷میلیارد تومان رسیدیم

وی افزود: پرونده‌های مبارزه با قاچاق کالای بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هفت درصد و تعداد دستگیری قاچاقچیان دو درصد افزایش داشته است.

توقیف ۲۵۳ خودروی قاچاق در چهار ماه

وی گفت: نسبت به چهار ماهه مشابه سال گذشته ارزش ریالی پرونده های قاچاق ۱۳ درصد، خودروهای توقیفی هشت درصد(۲۵۳ دستگاه)، دستگیری قاچاقچیان ۴۸ درصد و جمع آوری معتادان متجاهر ۱۷ درصد رشد داشته است.

کشف حدود دو تن مواد مخدر

سردار میرحیدری اظهارداشت: مجموع مواد مخدر کشف شده در چهار ماهه سال جاری یک تن و۹۰۰ کیلوگرم بوده است

تصادفات منجر به فوت برون شهری کاهش و درون شهری افزایش داشته است

وی گفت: در چهار ماه نخست سال جاری در حوزه برون شهری، تصادفات فوتی سر صحنه ۹ درصد و تصادفات جرحی ۱۰ درصد کاهش و آمار خسارتی ۱۵ درصد و برخورد با تخلفات یک درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه تصادفات درون شهری، در سال جاری آمار فوتی یک درصد و تصادفات منجر به خسارت ۳۰ درصد افزایش و تصادفات جرحی ۹ درصد کاهش داشته که از اصحاب رسانه می خواهیم با روسای پلیس راه و راهور گفت وگو داشته باشند تا عمده عوامل احصا و پلیس دراین بخش هم توفیق داشته باشد.

۶۸.۵ درصد پرونده های معاونت اجتماعی به مصالحه انجامیده است

فرمانده نیروی انتظامی استان قم عنوان کرد: در حوزه معاونت اجتماعی ۶۸.۵ درصد پرونده ارجاعی به مصالحه انجامیده و از تشکیل پرونده قضایی جلوگیری شده است.

وی افزود: مشارکت عمومی ۵۴ جلسه در حوزه اجتماعی و ۹ کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف تشکیل و ۲۰ نمایشگاه در مدارس، مساجد و بوستان ها دایر شده است و هرجایی که مردم اعلام نیاز کردند اطلاع دهند تا نمایشگاه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برپا شود.

احساس تکلیف بالای مردم قم نسبت به خدمت مقدس سربازی

وی گفت: در حوزه معاونت خدمت وظیفه عمومی میزان اعزام سربازی از قم نشانگر تکلیف‌گرا بودن مردم این شهر مذهبی است و از غایبان می خواهیم که برای خدمت سربازی اقدام کنند که البته بیشتر مشکلات ما با افراد غیربومی وظیفه نشناس در قم است که با محدود کردن این افراد و شناسایی آنان اقدام قضایی می شود.

مردم اتباع غیرمجاز را معرفی کنند

سردار میرحیدری درمورد حضور اتباع غیرمجاز در قم نیز گفت: برخی به دلیل منفعت شخصی اتباع غیرمجاز را در مشاغل سخت با حقوق کم مانند کوره های آجرپزی سنگ بری ها به‌کار می گیرند که در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۷۰ نفر جمع آوری شدند و از همه مردم می خواهیم این موارد را اطلاع رسانی کنند تا ما برخورد قاطع داشته باشیم.

اتباعی که مرتکب جرائم خشن شوند باید با خانواده ایران را ترک کنند

وی بیان کرد: بیشتر جرائم خشن و خاص را افراد غیرمجاز مرتکب می شوند و در صورت ارتکاب این جرائم و ضایع کردن حق شهروندان ایرانی آنان باید با خانواده کشور ایران را ترک کنند و هزینه سنگینی متحمل خواهند شد

وی گفت: میزان ارتکاب جرائم خشن در استان قم کم است و بیشتر مجرمان از استان های دیگر هستند کهبه این منظور هم تیم های نامحسوس برای جرائم خشن گماشته شده است.

سرقت مسلحانه در قم صفر است

این مقام انتظامی استان ابرازداشت: سرقت مسلحانه قم صفر است و سرقت هایی که افراد خلافکار تحت عنوان مامور نیروی انتظامی انجام می دهند ۶۱ درصد کاهش داشته است.

با کیف قاپی و موبایل قاپی برخورد شدیدتری می شود

وی گفت: طی رایزنی ما با دادستان استان درخواست داده شد که هزینه جرائمی که سبب آزار مردم به‌خصوص آسیب روحی و جسمی به بانوان می شود افزایش یابد و برخورد قاطع تری با موبایل قاپی و کیف قاپی خواهد شد.

مردم برای دریافت گذرنامه اربعین هر چه زودتر اقدام کنند

فرمانده نیروی انتظامی استان قم عنوان کرد: مردم برای دریافت گذرنامه سفر به عراق در اربعین سیدالشهدا سریع تر به مراکز پلیس بعلاوه ۱۰ و اداره گذرنامه مراجعه کنند و به روزهای پایانی که جمعیت زیاد است موکول نکنند.

گفتنی است خبرنگاران قم در پایان از فرمانده انتظامی استان قم خواستند بر وضعیت حجاب و عفاف قم نظارت و دقت بیشتری صورت گیرد و از ظرفیت ۱۰۰ هزار طلبه حوزه علمیه در قم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا