اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

مراسم افتتاحیه “دوره تربیت مدرس کشوری مراقبین سلامت» در قم برگزار شد

آستان بهارستان؛ مراسم افتتاحیه “دوره تربیت مدرس کشوری مراقبین سلامت» در تالار آموزش مرکز آموزش رفاهی شماره یک فرهنگیان قم برگزار شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قم دراین مراسم اظهارداشت: همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار سال جاری خود با معلمان در هفته بزرگداشت مقام معلم فرمودند گذر از گردنه های سختی که در راه پیشرفت کشور داریم بدون کمک آموزش وپرورش شدنی نیست.

علیرضا رحیمی ادامه داد: این جمله برای همه کسانی که در زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان کارگزاران نظام اسلامی تلاش می کنند بسیار کارساز و سرنوشت ساز است.

آموزش وپرورش در رسیدن به سعادت جامعه نقش اصلی را ایفا می کند

وی عنوان کرد:‌ به باور کسانی که خود در آموزش وپرورش مشغول کار هستند، اگر جامعه بخواهد به سر منزل سعادت و اهدافی که برای آن ترسیم شده برسد نقش اصلی به عهده آموزش وپرورش است.

وی اظهارکرد: ما باید بدانیم افق های روشن آینده جز با تلاش ما محقق نمی شود لذا اصل نخست این است که کوشش ما برای رسیدن به موفقیت باید بیشتر شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قم با تاکید براینکه سلامت و امنیت دو عنصر کلیدی هستند، افزود: یکی از عناصر بسیار مهم در تحقق اهداف تحول سند بنیادین، بحث سلامت است.

وی افزود: کرونا سلامت و داعش در برهه ای از زمان امنیت جامعه را به خطر انداختند؛ حدود۲۷ ماه کرونا را در کشور تجربه کردیم و اگر به عقب برگردیم جولان برخی از علف های هرزه مانند داعش در سطح اجتماع بشری را شاهد بودیم که امنیت جامعه را به خطر انداخته بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم بخش سلامت بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: ما پس از عبور از کرونا باز هم باید تلاش کنیم که آثار و عوارض کرونا را بر جامعه انسانی برطرف کنیم و برطرف کردن برخی از این عوارض زمان بر است.

مراقبین سلامت یکی از ستون های مهم تحقق سند تحول بنیادین هستند

این مسئول حوزه آموزش وپرورش استان قم گفت: مراقبین سلامت یکی از ستون های مهم تحقق سند تحول بنیادین هستند و سلامتی روح و جسم از مهمترین عناصر زندگی سالم و پاک است.

وی با بیان اینکه باید خودمان باور داشته باشیم آینده جامعه به دست ما است، گفت: اگر بخواهیم از گردنه ها برای رسیدن به پیشرفت عبور کنیم شرط اول آن توجه به نظام تعلیم و تربیت است.

رحیمی تاکید کرد: دو اصل مهم برای رسیدن به موفقیت در زندگی تلاش و کوشش فردی و داشتن الگو است زیرا انسان در زندگی خود باید یک الگوی مناسبی را برای رسیدن به مدارج عالی داشته باشد.

وی در پایان از خانم های حاضر در جلسه خواست تا بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را به عنوان الگوی خود در زندگی قرار دهند.

فرهنگیان قم دوره تربیت مدرس کشوری مراقبین سلامت را فرامی گیرند

دوره مدیریت بحران در قم برگزار می شود

مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش وپرورش هم دراین جلسه خطاب به مراقبین سلامت حاضر در جلسه اظهارداشت: مدیریت شایسته شما باعث می شود آموزش های حضوری مستمر باشد زیرا شما در کنار دانش آموزان هستید و اگر موردی باشد سریع گزارش می دهید و سلامت دانش آموزان را حفظ می کنید زیرا  یکی از جاهایی که دشمن هدف قرار داده آموزش های حضوری است که هدف آن این است که دانش آموزان کم دانش باشند تا مدیریت آینده کشور لطمه ببیند.

گودرزی افزود: دوره مدیریت بحران با استناد به سند تحول بنیادین است که مانند خطوط راهنما برای ما عمل می کند.

وی گفت: در دفتر سلامت و تندرستی وزرات آموزش وپرورش برای جذب و تامین نیرو در سال تحصیلی آینده برنامه ریزی شده تا ۴۰۰ نیروی بهداشت مدارس از طریق کنکور سراسری جذب شوند.

وی ادامه داد: سیاست دیگر دفتر سلامت توانمندسازی نیروی انسانی است که افراد را در دوره هایی مانند دوره مدیریت بحران آموزش دهیم.

مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه قم قطب چهارم کشوری در برگزاری دوره تربیت مدرس کشوری مراقبین سلامت است، گفت: قطب اول استان فارس، قطب دوم استان کردستان و قطب سوم استان آذربایجان شرقی بوده که ۱۰ درصد مراقبین سلامت از استان های همجوار دراین استان ها گرد هم می آیند و از اساتید مطرح کشوری بهرمند می شوند و مواردی که احتمال دارد به عنوان تهدید در سال تحصیلی جدید پیش آید به مراقبین سلامت آموزش داده می شود.

وی اظهارداشت: دوره های توانمندسازی در حقیقت به منظور گسترش صلاحیت های حرفه ای با توجه به رتبه بندی معلمان و ارتقاء شایستگی های حرفه ای مراقبین سلامت طراحی شده است.

وی گفت: در حقیقت این برنامه آموزشی تلاش دارد که الگوهای مدیریت بحران را به شکل نظری و عملی یعنی به شکل شبیه سازی آموزش دهد به طوری که کلیه سطوح سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزشیابی را بتوان تحلیل کرد.

گودرزی عنوان کرد: مراقبین سلامت این دوره ها را به عنوان یک خطوط راهنما تلقی کنند و در سال تحصیلی آینده بداند در چه موقعیتی قرار دارند و در پیمایش راه اگر به مشکلی برخورد کردند از به‌روزترین الگوهای مدیریت بحران بتوانند خدماتی را به دانش آموزان بدهند که کمترین ریسک حرفه ای را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر چالش و مشکلی وجود داشت ما آمادگی برگزاری دوره های توانمند سازی تکمیلی را داریم، گفت: افراد بعد از گذراندن دوره مدیریت بحران گواهی نامه مدرس کشوری دریافت می کنند و مراقبین سلامت می بایست کلیه فرهنگیان استان را به ترتیب اولویت، آموزش دهند. پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا