اخبار مهمکمیسیون اجتماعی

بخشنامه معاونت سیاسی خلاف قانون اساسی بود

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: بخشنامه معاونت سیاسی خلاف قانون اساسی و با هدف ایجاد محدودیت برای نمایندگان تدوین شده بود.

سید سلمان ذاکر با تأکید براینکه هر فردی باید به وظیفه قانونی خود عمل کند، گفت: در دولت های گذشته در سال منتهی به انتخابات مجلس، وزارت کشور برای اینکه شبهاتی ایجاد نشود از نمایندگان و کاندیداها می خواست تا موازین را رعایت کند، با این اقدام مقدمات برگزاری انتخابات فراهم می شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس بیان کرد: اما در این دوره، معاون سیاسی وزیر کشور، بدون مشورت با شخص وزیر بخشنامه ای صادر کرد و برخلاف قانون اساسی محدودیت های بیشتری برای نمایندگان در سال انتخابات در نظر گرفت که با اعتراض نمایندگان به اشتباه خود پی بردند.

وی تاکید کرد: این بخشنامه را خطا در ایجاد مقدمات برگزاری انتخاباتی بزرگ تلقی می کنیم که با ورود وزیر و نمایندگان مجلس بخشنامه ابطال شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: از آنجایی که ممکن از معاون سیاسی در ادامه راه برگزاری انتخابات دچار خطاهای دیگر شود، انتظار می رود وزیر کشور که فردی توانمند است و از عملکرد او دفاع می کنیم می خواهیم در انتصاب معاونان خود بازنگری کند و تصور می کنم وزیر کشور در حال بررسی انتخاب فرد مناسبی برای این معاونت است و اگر چنین اصلاحی صورت نگیرد از ابزار قانونی مجلس استفاده می کنیم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا