اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

گردهمایی خادمین افتخاری حرم امام حسین(ع) برگزار می شود+برنامه‌های ستاد جهت سفر اربعین حسینی

آستان بهارستان؛ دبیر ستاد خادمین افتخاری حرم امام حسین علیه السلام (سخا الحسین) گفت: در آستانه هشتمین سال فعالیت ستادی هستیم که به صورت مردمی و هیئتی است و با توجه به نیازی که در ایام اربعین مشاهده می شد این ستاد تشکیل شد که در آن خادم هایی از آستان مقدس اباعبدالله الحسین هستند که به زبان های دیگری غیر از زبان عربی مانند: انگلیسی، اردو و غیره مسلط هستند که بتوانند به زائرین خدمت ارائه بدهند.

سید احسان سرکشیکیان افزود: خادم ها در هر قسمت از آستان مقدس از جمله امانات، کفش داری ها، مفقودین، داخل حرم و هر جایی که نیاز به خدمت رسانی داشته باشد، فعالیت می کنند.
وی گفت: سخا الحسین در طول سال در رویدادهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی فعالیت دارد؛ به عنوان مثال در ایام نیمه شعبان موکب سخا الحسین در ابتدای طریق المهدی برقرار است که این موکب از سال های گذشته با هیئت ثارالله همکاری دارد و در موکب به ارائه خدمات مختلف از جمله فعالیت های فرهنگی، پزشکی و دندان پزشکی می پردازد و رویکرد اصلی موکب کودک و نوجوان است.
وی بیان کرد: در ایام کرونا به همت خادم ها خدمات بهداشتی و ارائه بسته معیشتی و مواسات داشته ایم.
دبیر ستاد خادمین افتخاری حرم امام حسین علیه السلام ادامه داد: پس از اربعین سال گذشته به صورت مستمر جلسات هماهنگی و آسیب شناسی و برنامه ریزی برای رویداد اربعین ۱۴۰۲ برگزار و از حدود ۴ ماه پیش فرایند فراخوان، جذب، گزینش و آموزش خادمین شروع شده است و از بین شش هزار خادم که در سایت ثبت نام کردند حدود سه هزار نفر وارد مراحل تکمیلی شدند که بعد از انجام مصاحبه حدود ۱۳۰۰ خادم برای حضور در اربعین امسال با تخصص های مختلف از سراسر ایران پذیرش شده اند.
وی بیان کرد: مهمترین شاخص در جذب خادمین توانمندی فرد در خصوص زبان دانی است و موارد بعدی توانمندی جسمانی و روانشناسی و غیره است.

وی گفت: با توجه به گرمای بی سابقه برای اسکان خادم ها و تدارک تمهیداتی اندیشیده شده که بتوانیم خدمات به زائرین و خادمین را به بهترین صورت ارائه دهیم.
سرکشیکیان گفت: در همایش روز دوشنبه میهمانانی را از عتبه مقدسه سیدالشهدا و مواکب حسینی عراق و همچنین مراجع معظم تقلید، فضلا و علما و مسئولان کشوری و لشکری و استانی و حضور بیش از هزار خادمی که امسال پذیرش شده اند را داریم.
وی بیان کرد: خادمین از روز یکشنبه شب اسکان داده می شوند و در روز همایش از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در دوره هایی که برای جمع بندی مطالب و آشنایی خادمین با مجموعه در نظر گرفته شده حضور پیدا می کنند.
وی عنوان کرد: از حدود ساعت ۱۷ بعد از ظهر گردهمایی خادمین افتخاری حرم امام حسین علیه السلام را با حضور مراجع تقلید و آیات عظام و مسئولان در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام در سالن پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم واقع در خیابان معلم داریم.

دبیر ستاد خادمین افتخاری حرم امام حسین علیه السلام گفت: باید از تمام ظرفیت و پتانسیلی که وجود دارد برای ارتقاء این افتخار ملی و مذهبی که در طول تاریخ کم سابقه است استفاده کنیم که خادم ما به صورت رسمی به مدت ۱۲ روز در شیفت های هشت ساعته بتواند در حرم امام حسین علیه السلام خدمت کند.

سرکشیکیان در پایان از تمام دستگاه ها و مسئولانی که یاری رسان بودند تشکر کرد و گفت انتظار از دولت و مسئولان و به خصوصاوزیر راه این است که ما را در نقل و انتقال خادمین و برپایی هر چه باشکوه تر این رویداد منحصر به فرد یاری کنند.پایان پیام/۱۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا