اخبار پوششی و تولیدی قماخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار قماخبار مهم

امیرآبادی در پاسخ به خبرنگار آستان بهارستان؛ مسکن خبرنگاران قم را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: پیگیر اعطای مسکن به خبرنگاران قم تا رسیدن به نتیجه خواهم شد.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت وگو با خبرنگار آستان بهارستان درمورد اختصاص زمین برای ساخت مسکن خبرنگاران گفت: دراین مورد به وزیر کار نامه نوشتم و دو بار دیگر تذکر دادم و با عبدالملکی وزیر کار سابق هم صحبت کردم که قول انجام کار را داد اما متاسفانه تغییر کرد و حدود سه ماه پیش به مرتضوی وزیر جدید یادآوری کردم اما پیگیری ها نتیجه نداد و قول می دهم که باز پیگیر شوم.

وی ادامه داد: در ایران مانند این است که یک فرغون را گذاشته باشیم وسط خانه و هر کس به آن نگاه می کند و از کنار آن می گذرد درصورتی که اگر بخواهند کار کنند فرغون را تا قله دماوند بالا می برند لذا اگر خبرنگاران مدام از ما پیگیر شوند و من پیگیری مستمر داشته باشم حتما نتیجه می دهد.

وی گفت: مشکل مسکن خبرنگاران باسابقه را از طریق وزارت راه وشهرسازی و خانه مطبوعات پیگیری می کنم و آمادگی برپایی جلسه و حمایت از آنان را دارم و به منظور پرداخت اقساط آن هم یک تسهیلات ویژه برای حداکثر ۱۰۰ نفر از خبرنگاران از بانک ملی می توان دریافت کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته نخست باید طبقه بندی مشاغل انجام شود و به تبع آن مسکن ابتدا به افراد با سابقه فعال اعطاء و با طبقه بندی مشاغل افراد باسابقه حتی دریافتی بیشتری بر اساس درجه بندی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: اگر وزارت ارشاد در این زمینه برنامه داشته باشد که باید به آن عمل شود اگر هم برنامه ای نباشد نمایندگان باید دولت را مکلف کنند تا سال سوم برنامه هفتم طرح طبقه بندی مشاغل تقدیم مجلس شود که پیگیر این امر خواهم شد و مقدمات را فراهم می کنم ومحکم پای کار می ایستیم یا در قالب تعاونی و یا در قامت خانه مطبوعات کار انجام شود.

تخصیص ساختمان شهید آوینی قم به امور بین الملل اقدام اشتباهی است

وی با تاکید براینکه ساختمان شهید آوینی باید به مجموعه ارشاد، مطبوعات و جوانان قم برگردد، گفت: متاسفانه مدیرکل ارشاد قم اشتباه کرده و ساختمان مردم قم را در اختیار معاونت امور بین الملل قرار داده که حق انجام این کار را نداشتند.

وی ادامه داد: به وزیر هم اطلاع دادم که این ساختمان برای مردم و جوانان قم ساخته شد و باید به مردم برگردد زیرا آنان هزینه کافی دارند و درجایی که اصحاب رسانه قم مکانی ندارند باید از حق آنان دفاع کرد.

امیرآبادی فراهانی گفت: متاسفانه دستور رئیس جمهور در سفر به قم برای آزادسازی هزار هکتار زمین در شهرک پردیسان قم که در سیطره مجموعه های مختلف قرار دارد اجرایی نشد زیرا من مطرح کردم اما برخی مدیران و اصحاب رسانه همراهی نکردند و کار ابتر ماند.

وی گفت: طبق نظر کارشناسی هزار هکتار مازاد این مجموعه ها است و ۸۰۰ هکتار زمین بهترین جای پردیسان که همه زیرساخت های لازم را هم دارد بدون استفاده مانده است؛ مرحوم رستم قاسمی وزیر راه سابق دستور داد زمین های هزار هکتاری به مردم برگردانده شود اما با فوت وی کار ناتمام ماند.

وی بیان کرد: دستور آیت الله رئیسی را نابود کردند؛ به محمد صادقی مدیرکل سابق راه وشهرسازی قم گفتم این طرح را اجرا نکن وگرنه من ناچار می شوم پشت تریبون مجلس بروم و از حق مردم قم دفاع کنم؛ گویا حسین زنجیرانی سرپرست جدید اداره کل راه وشهرسازی استان قم هم اعتقاد به اجرای این دستور ندارد.

دانشگاه حضرت معصومه ۱۵۰ هکتار زمین را می خواهد چیکار کند؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال دانشگاه حضرت معصومه ۱۵۰ هکتار زمین را می خواهد چیکار کند؟ آیا حتی پول کاشت درخت آن را دارد؟؛ حداقل باید ۱۰۰ هکتار از این مساحت به مسکن ملی اختصاص یابد.

وی گفت: ۶۰۰ هکتار زمین بدون سند و صاحب مانده و فقط زمین های شهرک مهدیه سند دارد که آن هم غیرقانونی است و می توان آن ها را به شهر برگرداند.

این مقام مسئول استان قم تصریح کرد: قم کارکرد بین المللی دارد و برخی موسسات می خواهند به جهان اسلام خدمات ارائه دهند اما ما حتی برای مردم و خبرنگار شهر خودمان خدمات مناسب را فراهم نکرده ایم.

امیرآبادی با تاکید براینکه رسانه های قم باید حمایت شوند، افزود: اعتباری را در حدود سه میلیارد تومان از اختیارات نماینده های قم به شهرداری اختصاص می دهیم تا در یکی از بوستان های قم «خانه رسانه» را ایجاد کنند تا هزینه نشریات کاهش یابد.

وی با بیان اینکه کارگروه رسانه قم باید فعال شود، گفت: هیات مدیره خانه مطبوعات قم مشکلات خبرنگاران را احصا و جمع آوری کنند و طرح خود درباره مسکن و دیگر مشکلات خبرنگاران را ظرف یک هفته آماده و در اختیار من قرار دهند تا در جلسه ای با مدیرکل و معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به یک نتیجه برسیم و موضوع را شخصا از طریق معاونت و وزارت ارشاد دنبال کنم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا