اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

مدیرعامل فروشگاه کوثر: رضایت مشتری، کیفیت و تنوع را در یک جا فراهم کرده ایم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ موسس و مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای کوثر در قم اظهارداشت: کیفیت و تنوع را یک جا فراهم کرده ایم و دغدغه اصلی ما رضایتمندی مشتریان است.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ حجت الاسلام‌ ابوالفضل بنی احمدی افزود: فروشگاه کوثر در وهله نخست با هدف تامین نیاز معیشتی طلاب جامعه المصطفی العالمیه و پرسنل آن ایجاد شد؛ هم اکنون ۱۰ هزار طلبه از ۱۱۰‌ کشور در قم مشغول تحصیل و نیمی از آنان متاهل هستند و عمده نیاز خود را از این فروشگاه تامین می کنند.

وی اظهارداشت: ۱۵۰۰ سهام دار این فروشگاه از کارمندان جامعه المصطفی و طلاب هستند اما خرید برای عموم آزاد است.

وی گفت: جامعه المصطفی زیرمجموعه دفتر مقام معظم رهبری است و مرکز کوثر تنها فروشگاهی است که برای خدمت رسانی، فعالیت اقتصادی انجام می دهد لذا ما تنها جنبه اقتصادی را در نظر نمی گیریم بلکه به دلیل رفت وآمد طلاب کشورهای مختلف به این فروشگاه اقدامات فرهنگی را هم در دستور کار داریم و سعی کردیم تا فروشگاه تعاونی در طراز ملی را ایجاد کنیم زیرا ما نباید با فروشگاه های دیگر یکسان باشیم.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای کوثر در قم با بیان اینکه مدیران این مجموعه اخلاق را سرلوحه کار خود قرارداده اند، ‌گفت: به عنوان مثال یک فروشگاه زنجیره ای در کنار درب ورودی فروشگاه ما تبلیغ خود را نصب کرده و شهرداری هم هزینه دریافت و هر اقدامی انجام می دهد اما ما حتی اعتراض هم نکردیم.

وی عنوان کرد: برخی برای جذب مشتری از فروشندگان بی حجاب استفاده می کنند یا مانع افراد بی حجاب نمی شوند اما در این فروشگاه طبق اصول اسلام عمل می شود و فروشندگان ما با حجاب هستند و به افراد بی حجاب تذکر محترمانه داده می شود.

وی تاکید کرد: از اصول دست برنمی داریم و تلاش ما رسیدن به تجارت در طراز اسلامی است لذا اگر اجناس ما کیفیت لازم را نداشته باشد مشتری می تواند تا ۷۲ ساعت آن را مرجوع کند ما هم یا به شرکت برمی گردانیم یا معدوم می کنیم.

حجت الاسلام‌ بنی احمدی گفت: اعتقاد داریم که باید حریم و شان قم را به عنوان شهر مذهبی حفظ کنیم و در کنار آن کار اقتصادی انجام می دهیم لذا برای افزایش فروش هر اقدامی نمی کنیم و با این اوصاف از مشتری های ما کاسته نشده و افراد مذهبی با امنیت و آرامش خرید انجام می دهند.

کیفیت مهمترین اصل در فروشگاه کوثر

وی تاکید کرد: در فروشگاه کوثر کیفیت مهمترین اصل است و به همین دلیل محکم پای سیب سلامت ایستاده ایم و کمیته «رصد کالا» را تشکیل دادیم که اعضای آن قیمت اجناس در فروشگاه های زنجیره ای را رصد می کنند و مراقب هستند تا قیمت ها در یک سطح باشد.

وی ادامه داد: کمیته بررسی «کیفیت کالا» تشکیل شده و در تامین اجناس مشتری را ارجح می دانیم و حتی غرفه داری که اجناس کم کیفیت عرضه کرد اخراج شد زیرا اصل اول برای ما مشتری‌مداری است.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای کوثر در قم افزود: در کنار عرضه برندهای مختلف قسمت «بسته بندی کالا» هم ایجاد شده و هشت نوع برند ما از قبیل بهاردیس، کوثر و زائر ثبت شده است.

وی گفت: در بحث تنوع کالا و در نظر گرفتن سلیقه مشتری، برندهای مختلف در فروشگاه کوثر عرضه شده و قدرت انتخاب مشتری محدود نشده است.

وی اظهارکرد: برخی اجناس مانند قند، شکر و برنج هندی با تعرفه دولتی و با کمترین سود عرضه می شود و حتی ذائقه طلاب کشورهای دیگر هم در نظر گرفته شده لذا در «غرفه جزیره» مواد غذایی و میوه های آفریقایی و هندی عرضه می شود.

حجت الاسلام‌ بنی احمدی گفت: گوشت گوسفندی (میش و بز) و مرغ (دولتی و آزاد)، ماهی زنده تازه به اندازه نیاز روز عرضه می شود و مواد غذایی مانده از روز قبل به دست مردم داده نمی شود.

وی با بیان اینکه قفسه مخصوص افراد دیابتی و بیمارانی که باید نان بدون گلوتن مصرف کنند نیز تعبیه شده است، گفت: برای رفاه حال مشتری فضای بازی و چرخ های مخصوص خرید کودکان فراهم شده و غرفه هایی اجاره داده شده که از درصد فروش آنان هزینه دریافت می شود و ۱۵ روز یک بار به حساب غرفه داران واریز می شود.

وی عنوان کرد: فروشگاه کوثر در ایام محرم سود کلیه اجناس هیئات مذهبی را به حداقل رساند به نحوی که برنج شیرودی درجه یک را به قیمت ۴۳ هزار تومان عرضه و شش درصد تخفیف روی گوشت اعمال شد.

۹۰ شرکت با فروشگاه کوثر قرارداد دارند

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای کوثر در قم با بیان اینکه با حدود ۹۰ شرکت و نهاد قرارداد همکاری منعقد کرده ایم، افزود: نهادهای مختلف مانند بانک شهر، صدا وسیما، تامین اجتماعی، شورا و مرکز خدمات حوزه با ما قرارداد منعقد کردند و با تخفیف ویژه بن کارت های خرید را برای زیرمجموعه خود تهیه کرده اند.

وی گفت: تفاهم نامه فروش اقساطی به شیوه کسر از حقوق هم انجام می شود که برخی لوازم تا هفت قسط و لوازم خانگی به صورت ۲۰ قسط با سود یک ونیم تا دو درصد و ۳۰ درصد نقد و مابقی چک انجام می شود؛ همچنین برخی خیرین بن کارت های خرید را از ما تهیه و به نیازمندان می دهند.

***

تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی ملزومات اربعین در فروشگاه کوثر

مدیر بازاریابی و فروش فررشگاه کوثر هم درادامه اظهارداشت: در آستانه ایام اربعین امام حسین(ع) نیز طرح تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی را برای ملزومات اربعین مانند کوله و کفش، لوازم بهداشتی و موبایل اعمال کردیم.

مهدی صادق زاده افزود: به دلیل احترام به سلیقه مشتری، اجناس با برندهای مختلف عرضه می شود و به عنوان مثال ۳۵۰ نوع شامپو، ۳۰ نوع شوینده دراین فروشگاه عرضه شده که هرچند سود ما را کاهش می دهد زیرا خرید عمده از چند برند محدود سود بیشتری عاید ما می کند اما این احترام را برای مشتری قائل شده ایم.

***

گفتنی است مواد غذایی، لوازم‌خانگی، ملزومات خانه، کالای خواب، لوازم تحریر، مواد شوینده، پوشاک بانوان، حجاب، آرایشی بهداشتی، کیف وکفش، تلفن همراه و ملزومات آن، ابزارآلات، کالای برق، انواع سبزی، میوه و ترشیجات، عطاری، چای، قهوه و نسکافه، لبنیات از جمله غرفه های این فروشگاه بزرگ است.

فروشگاه کوثر دارای قدمت ۱۴ ساله و ۲۰۰ نیرو و دو شعبه است و همه روزها از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ بامداد و روز جمعه و روزهای تعطیل بعد از ظهرها به مشتریان خدمات رسانی می کند.

شعبه یک این فروشگاه در خیابان بلوارامین انتهای کوچه ۴۷ و شعبه دو آن واقع در میدان آزادگان، ابتدای خیابان عابدی است که به صورت حضوری و اینترنتی به مشتریان خدمات ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا