اخبار پوششی و تولیدی قماخبار مهمگزارش تصویریگزارش تصویری قمگزارش تولیدیگزارش تولیدی قم

گزارش تصویری از پذیرایی کودکان در پیاده روی اربعین

عکاس اعزامی : نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ پذیرایی کودکان در پیاده روی اربعین حال و هوای خود را دارد؛ آنان در گرمای عراق که گاهی بیش از ۵۰ درجه است با شور و ذوق کودکانه مشغول پذیرایی هستند.

پذیرایی با شور و ذوق در مسیر پیاده روی اربعین شبانه روزی و تمام نشدنی است؛ این خستگی ناپذیری و سخاوت و از خودگذشتگی موکب‌داران به یکی از زیبایی های این سفر معنوی تبدیل شده است.

پیاده‌روی اربعین، یا راهپیمایی اربعین، از آیین‌های شیعی است که در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود. این پیاده‌روی از نقاط مختلف عراق و برخی شهرهای ایران به‌طرف کربلا و با هدف زیارت اربعین انجام می‌شود. بیشتر زائران، از مسیر نجف به کربلا می‌روند. در طول مسیرهای راهپیمایی، جایگاه‌هایی برای پذیرایی از زائران وجود دارد که موکب خوانده می‌شود.

در سال‌های اخیر، میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی شرکت می‌کنند؛ به‌نحوی که این رویداد را بزرگترین گردهمایی سالانهٔ مذهبی در جهان دانسته‌اند. درباره تعداد حاضران در این راهپیمایی‌، آمارهایی بین دوازده میلیون تا بیست میلیون نفر بیان شده است.

در این میان پذیرایی کودکان حال و هوای خود را دارد؛ آنان در گرمای عراق که گاهی بیش از ۵۰ درجه است با شور و ذوق کودکانه مشغول پذیرایی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا