اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

همایش ملی هئیت خادم الشهدا در قم برگزار می شود

خبرنگار : نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نشست خبری همایش بزرگ آیینی ملی بیست وپنجمین سالگرد تاسیس هیئت خادم الشهداء قم تحت عنوان همایش «ربع قرن خادمی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ رئیس هیئت خادم الشهداء دراین نشست اظهارداشت: ۲۵ سال از تاسیس هئیت خادم الشهدا می‌گذرد و در طول سال نزدیک به ۱۵۰ جلسه دراین هیئت برگزار می شود و اعضا سالانه حدود یک میلیارد در این هئیت هزینه می کنند.

یدالله حسینی افزود: هدف از راه اندازی این هیئت این بود که به جای مطالبه‌گری از ادارات و ارگان‌ها، به خودمان متکی باشیم.

وی تصریح کرد: ما مدیون افراد تاریخ ساز هستیم و باید با تمام توان برای شهدا و خانواده های و در راستای هدف شهدا تلاش کنیم.

همایش هئیت خادم الشهدا در قم برگزار می شود

وی گفت: همایش آیینی بیست وپنجمین سالگرد تاسیس هیئت خادم الشهداء قم تحت عنوان همایش ربع قرن خادمی برگزار می شود.

رئیس هیئت خادم الشهداء بیان کرد: دراین همایش که روز جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ مصادف با اولین روز هفته دفاع مقدس از ساعت ۲۰ تا ۲۲ در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام واقع در میدان معلم برپا خواهد شد از کتاب «مسیر قرار» رونمایی خواهد شد.

وی گفت: «مسیر قرار» تنها کتابی است که در آن بیش از ۱۰۰ نفر از افراد رزمنده به خاطره‌گویی پرداخته اند.

وی ادامه داد: دراین مراسم گروه تواشیح جانبازان(گروه قمر بنی هاشم) اجرا خواهند داشت و دریادار عباس ممتاز به سخنرانی و آقای مالکی نژاد همخوانی خواهند داشت و کلیپ سفرهای راهیان نور اعضای هئیت پخش و از پنج نفر از جمله پدر شهیدان غلام حسین کشاورز، حاج ابوالقاسم نگاری فرمانده گردان و حاج مهدی جندقی تجلیل خواهد شد.

ثبت خاطرات بیش از ۱۰۰ رزمنده در کتاب مسیر قرار

سید هادی سعادتمند نویسنده کتاب مسیر قرار هم دراین نشست گفت: دراین کتاب ۳۰۴ صفحه ای خاطرات بیش از ۱۰۰ رزمنده ثبت شده و تلاش شده که جامعه رزمندگان جامعه ای پویا دیده شوند

در یک بخش این کتاب به جامعه شناسی جنگ اشاره شده؛ اینکه چگونه سه ونیم درصد یک جامعه، رزمنده می شوند؛ باید دید این رزمندگان در چه بستری از جامعه آن زمان رشد کرده اند

وی درمورد هیات خادم الشهدا نیز گفت: این هیئت در تمام مناسبت‌های مذهبی و ملی طول سال برنامه دارد تمام جمعه شب ها برنامه دارد و هر شب بعد از نماز مغرب وعشاء کلاس اخلاق استاد مولوی نیا برگزار می شود و برای رزمندگانی که به سن کهنسالی نزدیک می شوند سفر راهیان نور، سفر به مشهد و شمال کشور در سال در نظر گرفته شده است.

فعالیت های هیئت خادم الشهدا فقط در مراسم مذهبی خلاصه نمی شود

یکی از پژوهشگران حوزه شهدا نیز درادامه اظهارداشت: هیئت خادم الشهدا یک نهاد ساختارمند است و در آن انتخابات برگزار می شود و تمام اعضا در تصمیمات آن نقش دارند.

مریم بیدگلی افزود: فعالیت های هیئت فقط در مراسم مذهبی خلاصه نمی شود و وارد فعالیت های اجتماعی شده و در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در روستاها فعال است و توانمندسازی گروه های مختلف ایثارگران در این هیئت انجام می شود و با تاکید بر کرامت انسانی برنامه های فقر زدایی در برخی روستاها داشته و می تواند بستر مناسبی برای پژوهش های اجتماع محور باشد.

وی بیان کرد: آیین فتوت و جوانمردی در آیین اجتماعی در هیئت خادم الشهدا نمود بارز دارد و برای شناخت سازمان های نوینی که ریشه ملی و مذهبی و نگاه به آینده دارند می تواند به عنوان یک الگو مطرح شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا