اخبار مهمکمیسیون اجتماعی

ساماندهی دستفروشان امری و ضروری و به نفع آنان است

آستان بهارستان؛ رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی ساماندهی دستفروشان را به معنای جمع آوری آنها ندانست و گفت: لازم و ضروری است مشاغل خرد به ویژه شغل‌های دستفروشی را سروسامان دهیم و تردیدی در این مهم نیست، این شغل جزو مشاغل اجتماعی است که اگر سامان داده نشود، تبعات اجتماعی مختلفی هم به دنبال خواهد داشت.
علی اصغر عنابستانی در مورد سروسامان دادن دستفروشی در مترو و معابر عمومی، گفت: لازم و ضروری است مشاغل خرد به ویژه شغل‌های دستفروشی را سروسامان دهیم و تردیدی در این مهم نیست، این شغل جزو مشاغل اجتماعی است که اگر سامان داده نشود، تبعات اجتماعی مختلفی را به دنبال خواهد داشت.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس ساماندهی دستفروشان را به معنای جمع کردن آنها ندانست و افزود: در هیچ جای دنیا مسیر کسب درآمد افراد ضعیف جامعه بسته نمی‌شود بلکه به آنها کمک کرده و فرصت‌ ادامه فعالیت را برای دستفروشان به صورت ضابطه بندی ایجاد می‌کنند اما به شکلی که این افراد بتوانند حاصل دسترنج خود را بدون تشریفات واسطه گری و پرداخت مالیات، پرداخت محل اجاره و …. بدست بیاورند.
رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: دستفروشان باید به واسطه شهرداری‌ها ساماندهی شوند و کنترلی از سوی این سازمان شهری بر عملکرد آنها صورت بگیرد تا به وسیله سایر افراد استثمار نشوند، به اعتقاد بنده چنین تکلیفی در شهرداری‌ها به عنوان وظیفه وجود دارد و واحدهای متولی باید وظایف خود را در این راستا انجام داده و افرادی که واقعا دستفروش هستند با کسانی که به استثمار گروهی دلال و زیاده‌خواه درآمده‌اند شناسایی و فرقی بین آنها باشد تا امکان ادامه فعالیت برای آنها فراهم شود.
گفتنی است؛ در چند روز گذشته، سعیدبیگی مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در خصوص جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برخی با درج آگهی در سایت‌ها و قیمت روزی ۸۰۰ هزار تومان دستفروش استخدام می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا