اخبار مهمکمیسیون آموزشکمیسیون شوراها

موانع مالیاتی و گمرکی دانش بنیان های کشور برداشته شد

آستان بهارستان؛ رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور شکل گرفته است، اعلام کرد: طبق مصوبه مجلس موانع مالیاتی، بورسی و گمرکی برای دانش بنیان ها برداشته شده است.

 علیرضا منادی عصر سه شنبه در آیین پایانی چهارمین رویداد علمی و نمایشگاه هوش مصنوعی کشور که در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، افزود:

به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات علمی در کشور هستیم که نمونه آنها شکل گیری دانش بنیان ها است.

وی ادامه داد: تلاش ها براین است تا در برنامه هفتم توسعه موضوع هوش مصنوعی به خوبی دیده شود .

منادی گفت : هوش مصنوعی یعنی بهره وری و عمده ترین تشکیلاتی که بهره وری را برای هر کشور رقم می زند شرکت های دانش بنیان هستند .

وی اظهار کرد: سال ۸۹ ایران قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که براساس آن اساتید دانشگاه می توانند شرکت تاسیس کنند و امروز خروجی آن شکل گیری ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور است .

منادی گفت : شرکت های دانش بنیان کشور سال گذشته چهار هزار، هزارمیلیارد ریال معادل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند که بیانگر شکل گیری دانش بنیان ها در ایران است .

وی اظهار کرد: طبق بررسی ها این میزان درآمد معادل یک سوم بودجه کشور است .

این نماینده مجلس با بیان اینکه هوش مصنوعی کاربردهای وسیعی از جمله کشف جرم وجنایت در ابعاد مختلف دارد، گفت : در آینده این دانش موجب خواهد شد تا از بسیاری از جرائم جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: امروز کشور ما در بحث علم و دانش به ویژه در عرصه های کشاورزی و پزشکی جایگاه ویژه ای در دنیا دارد و در این عرصه جزو ۱۰ کشور برتر جهان است.

منادی با بیان اینکه دشمنان در زمان اوج کرونا از دادن کمترین امکانات به ایران دریغ داشتند، گفت : در این شرایط کشورمان با کمک دانش بنیان های خود توانست ۶ واکسن مهم برای مهار کرونا تولید کند.

وی تاکید کرد: دانش بنیان ها می توانند به سرعت در کشور تحول ایجاد کنند و در مجلس شورای اسلامی قانونی به نام جهش تولید دانش بنیان ها تصویب شد که همه موانع قانونی در مسیر را این شرکت هابرداشته شده است.

منادی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با تکیه بر دانش هوش مصنوعی موشک های نقطه زن تولید می کند ، افزود: این درحالی است که در دوران دفاع مقدس از دادن سیم خارداربه کشورمان دریغ می ورزیدند.

وی با بیان اینکه امروز سرزمین مادری ابن سینا و رازی سرشار از نخبگان علمی است ، گفت : امروز ایران اسلامی در عصر امید سرشار از امید است .

این نماینده مجلس با محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در غزه اظهار کرد: چرا کسانی که شعار زن ، زندگی و آزادی را می دهند در برابر کشتار ۷۰۰ زن و یک هزار کودک مظلوم فلسطینی سکوت اختیار کرده اند.

وی ادامه داد: در پس جنایات اسرائیل غاصب و سکوت آمریکا دنیا شاهد کشتار زنان و کودکان در غزه است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برکات انقلاب اسلامی است گفت : در زمان حاتضر یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو در این مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا