اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

هدف اصلی از ازدواج رسیدن به قرب الهی است

نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ کارگاه «آیین همسرداری» روز سه شنبه در مدرسه علمیه تخصصی حضرت آمنه سلام الله علیها با حضور گسترده طلاب این مدرسه برگزار شد.

یک استاد اخلاق حوزه علمیه دراین کارگاه اظهارداشت: همه مردم بویژه طلاب باید بهترین رفتار و کردار را در زندگی زناشویی خود داشته باشند تا به عبودیت و بندگی خداوند برسند.

خانم بابایی با بیان اینکه هدف اصلی از ازدواج عبودیت و رسیدن به قرب الهی است، افزود: در زندگی مشترک نیت ها را باید برای خداوند خالص کرد و همه کارها را برای رضای خداوند انجام داد؛ رستگاری ما دراین است که همه وجودمان خدایی شود.

وی گفت: نباید نقطه ضعف های طرف مقابل را مدام به او گوش زد کنیم بلکه باید با اخلاق و رفتار خوب در پی اصلاح طرف مقابل بود و با گذشت و صبر است که خداوند درهای رحمت خود را به روی انسان می گشاید.

وی عنوان کرد: ابتدا در زندگی باید هدف از ازدواج مشخص شود که همان رسیدن به خدا و سعادت است؛ دنیا، هوای نفس و شیطان انسان را وسوسه می کند که با توکل به خدا آن ها را باید از خود دور کرد.

این استاد اخلاق اظهارداشت: پس از مشخص شدن هدف از ازدواج، باید ادبیات گفتاری خود را در زندگی مشترک مشخص و درست کنیم که نخستین گام این است که در حد اعتدال نرم‌خو باشیم و با دیگران و به خصوص همسر به خوبی رفتار کنیم تا بتوانیم فرزندان صالح تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ازدواج نیاز به آگاهی دارد، گفت: کتاب های خوبی در این زمینه به رشته تحریر درآمده که یکی از آن ها کتاب «سبک زندگی» دکتر رضایی است.پایان پیام/۱۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا