اخبار فراکسیون‌هااخبار مهمکمیسیون فرهنگی

بانوان ورزشکار باحجاب الگو شوند

آستان بهارستان ؛ عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: بانوان ورزشکار مدال آور ایرانی که در سکوهای کسب مدال شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند باید به عنوان الگو برای نسل‌های آینده معرفی شوند.

علی رضایی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مدال‌آوران و ورزشکاران کشور که یکم آذرماه انجام شد، اظهار داشت: بانوان ورزشکار ایرانی که به هنگام کسب مدال شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند باید به عنوان یک الگو برای نوجوانان و جوانان در نسل‌های بعدی معرفی شوند و کار فرهنگی در این زمینه باید انجام شود.

وی افزود: بانوی ایرانی که در میدان جهانی ارزش های دینی خود را بر همه چیز اولی تر می‌داند و با حجاب کامل در میادین حاضر شده و مدال کسب می‌کند و به هیچ وجه حاضر نیست به خاطر کسب منافع این ارزش ها را کنار بگذارد، در واقع نماد عینی زنان جامعه ایران است که فرهنگ ایرانی – اسلامی خود را حاضر نیستند با هیچ چیز دیگری عوض کنند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره جلوگیری از آفت و مفاسد در عرصه ورزش کشور اظهار داشت: امروز در حوزه ورزش شاهد رد و بدل شدن پول‌های کثیفی هستیم که باید جلوی آن گرفته شود.

رضایی خاطرنشان کرد: امروز اگر جوانی استعداد ورزشی داشته باشد توسط عده‌ای از اشخاص به حوزه‌های مختلف ورزشی معرفی شود و آن جوان باید هزینه این معرفی را بپردازد و اگر مستعد باشد اما این پول را پرداخت نکند و از طریق این کانال‌ها معرفی نشود هیچ گاه استعدادهای او ظهور و بروز پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: من از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم که جلوی این اقدامات را بگیرد تا فضای ورزش کشور آلوده به این نوع مسائل و مفاسد نباشد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی یکم آذرماه در دیدار قهرمانان ورزشی و مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی اظهار کردند: مدال، نشانه‌ و علامتی از سخت‌کوشی شما است؛ از آن بانویی که با حجاب کامل پرچم این دوره از ورزش‌های آسیایی را حمل کرد و در برابر یک دنیا، هویت و شخصیت زن ایرانی را نشان داد، تشکر می‌کنم.

ایشان افزودند: از بانویی ورزشکاری که در هنگام اهدای مدال، حاضر نشد با مرد نامحرم دست بدهد، تشکر می‌کنم؛ اهمیت این حاشیه‌ها از خود ورزش کمتر نیستند و بلکه بیشتر هستند.

رهبر انقلاب اسلامی اضافه کردند: از آن بانویی که با کودک نوزادش روی سکو رفت و مدالش را گرفت، تشکر می‌کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: این، یک حرکت نمادین است؛ این حرکت در دنیا به معنای احترام‌گذاشتن زن به نقش خانواده و مادری است.

ایشان یادآورشدند: از ورزشکارانی که حاشیه‌های ارزشی را به ورزش خودشان افزودند، تشکر می‌کنم؛ سجده کردند روی زمین بعد از پیروزی، دستشان را به دعا بلند کردند در وسط میدان ورزشی، پرچم را بوسیدند و سجده کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا