اخبار مهم

بسیج؛ مدرسه عشق

فاضل حیدری مدیرمسئول روزنامه سراسری تلاش ملی

آستان بهارستان ؛ پنجم آذرماه روزی مهم وسرنوشت ساز را بزرگ می‌داریم . روز بسیج را. آری، تشکیل بسیج مستضعفان یکی از ابتکار‌های مبارک امام خمینی (ره) بود؛ وقتی پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ هجری شمسی در سخنانی بر لزوم تشکیل لشکر بیست میلیونی در کشور تأکید کردند. نهادمردمی بسیج تشکیل شد و نتیجه آن شد پای کار آمدن شیر زنان و دلیر مردانی که پای کار انقلاب ایستادند.

آری بسیجیان دلباخته امام، عاشقانه، دلسوزانه و غیرتمندانه با همه وجود ایستادند، به طوری که بنیان‌گذار انقلاب در سال ۶۷ در وصف بسیج فرمودند که «بسیج، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند».

امروز ۴۴ سال از تأسیس این لشکر مخلص می‌گذرد و دایره فعالیت‌های بسیج بسیار گسترده شده و در قالب قشر‌های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی، صنعتی، علمی، فناوری نمود یافته است. چون نظام جمهوری اسلامی پای بند به قوانین اسلامی ودستورات الهی است، باافتخار باید عنوان کرد که بسیج در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری تشکیل شد و فرهنگ عاشورایی از آن زمان شکل گرفت.

آری؛ بسیج با عزم امام علی (ع) و حُسنِ امام حسن (ع)، یاد امام حسین (ع)، سجده امام سجاد (ع)، علم امام محمدباقر (ع)، صدق امام صادق (ع)، کظم امام کاظم (ع)، رضای امام رضا (ع)، جود امام جواد (ع)، هدایت امام هادی (ع)، عشق امام حسن عسگری (ع) و مهر حضرت مهدی موعود (عج) پیمان بسته است که تا قیام قیامت، سنگربان میدان مجاهدت، معرکه مردانگی و پرچم‌دار پاکی و پایندگی باشد.

دوراندیشی امام خمینی (ره) نیز برآمده از همین باورهای دینی است و فریاد رسای آزادی خواهی او همچنان در گوش تاریخ طنین انداز است. ندایی که مستضعفان عالم را به یک پارچگی فرا می خواند و بسیج را بهترین الگو برای آنان می داند. بسیج در تفکر حضرت امام خمینی (ره) بهترین محور وحدت ملت های مظلوم است.

ایشان در این خصوص فرموده بودند که «هان ای ملت های جهان که مستضعفید از جای برخیزید و حق خود را بستانید و از عربده های قدرتمندان نهراسید که خداوند با شماست و زمین، ارث شماست. وعده خداوند متعال، تخلف ناپذیر است.» و در جای دیگر فرمودند که «من امیدوارم که این بسیج عمومی اسلامی، الگو برای تمام مستضعفین جهان و ملت های مسلمان عالم باشد».

باتبریک هفته بسیج به سبزپوشان لشکر اسلام ، در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که بدون شک بسیج، این لشکر مخلص خدا که در دوران دفاع مقدس در لباس رزم و در دوران پس از دفاع مقدس در لباس سازندگی و درقالب جهادگران خالص و بی ریا به کشور خدمت می‌کرد، اکنون نیز در دوره جنگ نرم و نبرد اقتصادی به عنوان یک الگوی کارآمد این توانمندی را دارد که علاوه بر تداوم اقدامات مؤثر در امر توسعه، پرچم‌دار تقویت استحکام درونی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد ان شالله.

آری امروز بسیج در همه شرایط سخت و هر عرصه‌ای که نیاز بوده است از مقابله با ویروس منحوس کرونا در سال های گذشته گرفته تا سیل، زلزله و حوادث طبیعی حضور فعال و پر رنگی داشته است و از مردم سانحه دیده به خوبی حمایت کرده است.

به خود می بالیم وبه این باور رسیده ایم که امروز اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت های چشمگیر در تمامی عرصه های علمی و فناوری دست پیدا کرده است فقط و فقط مدیون تلاش و مجاهدت های نخبگان بسیجی و به طور کلی تفکر بسیجی دانشمندان جوان کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا