اخبار مهمکمیسیون برنامه و بودجهکمیسیون فرهنگیگزارش تصویریگزارش تولیدی

رای‌گیری با قیام و قعود / جو ناآرام مجلس به‌دلیل نامه‌ها و سفارش‌ها+تصاویر

آستان بهارستان ؛ اعضای کابینه دولت سیزدهم همراه با رییس جمهور برای ارائه لایحه بودجه و برگزاری نشست مشترک در صحن علنی مجلس حضور یافتند.

 رئیس جمهور امروز سه‌شنبه چهاردهم آذر ماه لایحه بودجه ۱۴۰۳ را تقدیم مجلس کرد. حضور خبرنگاران نسبت به روزهای دیگر در جایگاه خبرنگاران مجلس پررنگ‌تر است، اما خبری از شروع جلسه نیست.

سیستم‌های خبرنگاران خاموش است و طبق اطلاعات واصله بر اثر قطع اینترنت سامانه‌های صحن علنی مجلس هم قطع است.

– جلسه صحن علنی مجلس پس از ۲۵ دقیقه تاخیر در ساعت ۸:۲۵ به ریاست عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور ۲۱۴ نفر آغاز شد. فضای صحن علنی متفاوت از روزهای عادی بود. در جلوی سخنگاه دو ردیف صندلی برای اعضای کابینه دولت چیده شده بود و با شروع تلاوت آیات قرآن رفت وآمد نمایندگان در راهروهای صحن متوقف شد.

– دستور اول جلسه علنی بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد گزارشگران فساد بود که به دلیل قطع سامانه‌های مجلس رای‌گیری از طریق قیام و قعود انجام شد.

– در ادامه بررسی دستور مجلس جمعی اعضای کابینه از جمله وزرای ارشاد، علوم، اطلاعات، ساعت ۸:۵۰ برای شرکت در جلسه هم‌اندیشی وارد صحن علنی شدند و مورد استقبال گرم نمایندگان قرار گرفتند.

روبوسی و احوالپرسی نمایندگان با وزیران فضای جلوی سخنگاه را شلوغ کرد و نایب رئیس مجلس نسبت به این موضوع تذکر داد و از نمایندگان خواست تا نظم جلسه را رعایت کنند و در جایگاه خود بنشینند در این میان برخی از نمایندگان با در دست داشتن درخواست‌های کتبی به دنبال گرفتن امضا از وزیر مربوطه بودند.

 

احوالپرسی وزرا و نمایندگان ادامه داشت و نمایندگان به دستور کار جلسه علنی توجهی نداشتند برخی از نمایندگان هم در جلوی درب ورودی مجلس تجمع کرده و منتظر ورود رئیس جمهور بودند تا از وی استقبال کنند.

در ادامه این جلسه بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد موافقتنامه همکاری امنیت اطلاعات با کشور روسیه در دستور کار مجلس قرار گرفت اما جو مجلس ناآرام بود.

نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد در تذکری خواهان متوقف شدن بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس شد و گفت این موضوع مهمی است و تعداد کمی از نمایندگان در جایگاه خود هستند اگر صلاح می‌دانید این جلسه متوقف شود و در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

در میانه بررسی دستور کار رئیس جمهور ساعت ۹:۱۵ همراه با استقبال محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی وارد مجلس شد و مورد استقبال گرم نمایندگان قرار گرفت.

پس از ورود رئیس جمهور، محمد باقر قالیباف در جایگاه هیات رئیسه حضور یافت و از رئیس جمهور دعوت کرد تا برای ایراد سخنرانی در سخنگاه حضور پیدا کند.

با شروع سخنرانی آیت الله رییسی سکوت فضای مجلس را فرا گرفت، نظم بر جلسه حاکم شد و رئیس جمهور به تشریح اهداف و دستاوردهای دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا