اخبار عمومیاخبار مهم

سخنگوی دولت و وزیر خارجه درباره حادثه نطنز: تلافی می‌کنیم

آستان بهارستان؛ با شدتی متناسب، اقدام خرابکارانه علیه تاسیسات نطنز را تلافی می‌کنیم.

دو روز پس از حادثه در مرکز غنی سازی نطنز سخنگوی دولت تاکید کرد که در زمان مناسب خود اقدام خرابکارانه علیه تاسیسات هسته ای نطنز را تلافی خواهیم کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم موضع مشابهی گرفت.

سخنگوی دولت نیز امروز در نشست خبری خود درباره جزییات حادثه روز یکشنبه در سایت نظنز و حجم خسارات آن گفت: «روز یکشنبه خرابکاری در کانال کابل های برق رسان به سامانه ماشین‌های سانتریفیوژ رخ داد. این یک حمله بیرونی نبوده و محل خرابکاری نیز کاملا مشخص شده است. خسارت وارد شده به سرعت قابل رفع و جبران است و پرسنل غیور سازمان انرژی اتمی در حال تلاش شبانه روزی هستند.»

حق ایران برای برخورد با عوامل حادثه نطنز محفوظ است

علی ربیعی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و با تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملین، آمرین و مباشرین این حمله را محفوظ می داند.

وی ادامه داد: همینطور برای ناکام گذاشتن اهداف آمرین این حرکت تروریستی، جمهوری اسلامی ایران با جدیت گسترش فناوری هسته ای از یک طرف و تلاش برای رفع تحریم های ظالمانه را از طرف دیگر ادامه خواهد داد.

وی گفت: این خرابکاری هرچند موقتاً آسیب های محدودی به فعالیت غنی سازی وارد کرده اما سازمان انرژی اتمی اطمینان داده است که در مدت زمان کوتاهی بخش بزرگی از آسیب ها را جبران و در مسیر بازسازی بنابر تصمیم اتحاذ شده از فناوری های جدیدتر استفاده خواهد شد.

هدف از  حمله به تاسیسات نطنز توقف دیپلماسی در برجام بوده است

سخنگوی دولت گفت: برای ما کاملاً روشن است که ریشه این اقدام تروریستی، عصبانیت دشمنان صهیونیستی از تلاش اعضای برجام برای احیای کامل این توافق در هفته های گذشته است و هدف نهایی آن جلوگیری از ادامه این روند دیپلماتیک سازنده است.

 اقدام خرابکارانه علیه تاسیسات نطنز را تلافی می‌کنیم

وی افزود: البته ما متعهد به تلافی هم سطح در زمان و با شدتی متناسب هستیم اما اجازه نخواهیم داد که دشمنان به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند.

وی اظهارداشت: از همه طرف های برجام و همینطور دولت آمریکا که خود را طرفدار دیپلماسی می داند، انتظار داریم این حمله را محکوم کرده و تعهد خود را به اعلام تعارض اقدامات خرابکارانه و تروریستی را با فرایندهای دیپلماتیک جاری اعلام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا