اخبار مهمکمیسیون سیاسی

کدام طیف‌های سیاسی، بیشترین داوطلبین را در انتخابات دارند؟

آستان بهارستان؛ دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص گرایش حزبی داوطلبین انتخابات مجلس، تصریح کرد: در پرسشنامه داوطلبان گزینه‌ای در خصوص طیف سیاسی داوطلبین نداریم اما با توجه به بررسی‌ها در این مدت ۴۷۰۳ داوطلب مستقل، ۲۷۲۵ داوطلب اصولگرا، ۱۵۶۰ داوطلب اصلاح طلب و مابقی نامشخص عنوان شده بود، آنچه که مشهود است در انتخابات امسال طیف‌های مختلف سیاسی حضور فعالی دارند.

محسن اسلامی امروز، ۲۰ دی‌ماه در نشست با خبرنگاران که در ستاد انتخابات استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۱۰ قانون انتخابات مجلس، فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیک در یک هشتم شعبه‌ها مجاز بوده و به این صورت است که وزارت کشور می‌تواند به جهت سهولت رای دادن انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کند، در حال حاضر منتظر نظر شورای نگهبان هستیم که تا هفته آینده تعداد شعب اخذ رای الکترونیکی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۵ هزار شعبه اخذ رأی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری پیش‌بینی کردیم، افزود: در حال حاضر ۶۰ هزار شعبه نهایی شده، ستادهای انتخابات در کشور در حال نهایی کردن تعداد شعب و ثبت اطلاعات در سامانه هستند، امسال برای نخستین بار فرآیند جدیدی را در شعب تجربه می‌کنیم تا از جهت سیگنال و پوشش آنتن دهی دارای شرایط مطلوب باشند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تست نهایی شعب شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات مجلس گفت: از ۶ ماه گذشته کلیه دستگاه‌ها احراز هویت مستقر در شعب فرآیند کاملی را طی کرده‌اند تا فرآیند احراز هویت بدون مشکل صورت گیرد، حتی تعدادی مازاد هم دستگاه احراز هویت در نظر گرفته شده تا در صورت بروز هرگونه مشکل جایگزین شود.

وی افزود: بر اساس ماده هشت قانون انتخابات صرفا احزاب و جبهه‌ها می‌توانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان، فهرست انتخاباتی خود را به‌ صورت مجزا برای حوزه‌های انتخابیه دارای بیش از یک کرسی و تا سقف کرسی‌های آن حوزه انتخابیه تنظیم و حسب مورد به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری‌ها اعلام کنند، این امر مانع از حمایت‌های احزاب و جبهه‌ها از نامزدها در حوزه‌های انتخابیه تک کرسی نخواهد بود. آگهی اسامی نامزدها و فهرست‌های موضوع این ماده پس از تأیید ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری‌ها منتشر خواهد شد.

اسلامی افزود: بر اساس قانون، سامانه مالی انتخابات در جهت شفافیت مالی نامزدها تعریف و رونمایی شده، شماره حساب مختص مصارف انتخاباتی هر نامزد تعریف کردیم و تمام هزینه‌های جاری نامزد و تبلیغات باید در این سامانه وارد شود، نامزدها مکلفند از طریق ستادهای انتخاباتی خود، نحوه و نوع تبلیغات را مدیریت کرده و از تخلفات مقرر در قوانین جلوگیری نمایند.انتهای پیام.۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا