اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

مدیرکل امور اموال تملیکی استان قم‌ : برپایی ۴۰ حراج اموال تملیکی درقم / اختصاص هزاران کالا به نیازمندان

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان قم اظهارداشت: این سازمان در راستای محرومیت زدایی بیش از ۴۰ هزار کالا به نیازمندان اختصاص داده است.

حسین اصغری در نشستی خبری گفت: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، اقدامات شاخصی به خصوص در دولت سیزدهم داشته و وظیفه آن جمع‌آوری و حفاظت از کالاهای ضبط شده است و باید مراقبت شود تا اموال تضییع نشود.

وی با توضیح اینکه کالاهایی که از سال ۱۴۰۰ به بعد در انبارهای سازمان مانده باشند کالای رسوبی محسوب می شوند، گفت: رسوب کالا در دولت سیزدهم با ورود رئیس قوه قضا کاهش داشت و پرونده ها به سازمان اموال تملیکی ارجاع شد که پس از تایید استاندارد آن تعیین تکلیف می شوند.

وی ادامه داد: در حوزه قاچاق کالای رسوبی نداریم اما در حوزه کالاهای متروکه کالاهای رسوبی موجود است و کالاها پس از تایید سازمان غذا ودارو ترخیص یا به فروش می رسد و آزمایش ها انجام می شود که از نظر میکروبی و بیولوژیکی مشکل نداشته باشند.

وی گفت: سالی یک بار انهدام کالاها انجام می شود و در سال جاری سه میلیارد تومان کالا امحا شد که عمده آن دخانیات و کالاهای سریع الفساد بود.

وی عنوان کرد: اداره کل امور اموال تملیکی در استان قم پنج انبار دارد که یک انبار ملکی به متراژ پنج هزار مترمربع با سه هزار مترمربع سوله است و چهار انبارسریع الفساد مجهز به سردخانه هست تا کالاها فاسد نشود.

وی با اشاره به اینکه آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ رئیس جمهوری بر سامان دادن به وضعیت انبارها تاکید کردند، گفت: پیش از دولت سیزدهم یک متر قفسه بندی در انبارها نداشتیم اما دراین مدت تمام انبارهای سازمان تملیکی استان قم قفسه بندی شده و با سم پاشی، جانوران موزی مانند موش و حشرات از بین رفتند و محیط مناسبی برای نگهداری کالاها مهیا شده است.

وی با بیان اینکه کالاهای تملیکی شامل قاچاق، ضبطی و متروکه می باشد، گفت: میزان فروش اموال تملیکی در ۱۰ ماهه اخیر ۲۰۵ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۵۰ میلیارد تومان شامل کالاهای متروکه بوده است.

برپایی ۴۰ حراج اموال تملیکی / کسب رتبه نخست حراج تملیکی در کشور

وی اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ حراج اموال تملیکی در قم انجام شده و چهار هزار کالا که عمده آن لوازم خانگی بوده فروخته شده و درآمد حاصل از آن پنج میلیارد تومان بوده است.

وی ابرازداشت: قم رتبه نخست کشور در برپایی حراج اموال تملیکی را داشته و دست برخی از دلال ها کوتاه شد است درصورتی که برخی استان ها از ابتدای سال تاکنون چهار حراج داشته اند.

وی با بیان اینکه در راستای محرومیت زدایی در دو سال اخیر اقدامات ویژه ای انجام شده، گفت: طبق قانون کالاهای قاچاق مانند پوشاک و کفش باید صادر شوند یا به نهادهای حمایتی اختصاص داده شود لذا ما این کالاها را دراختیار نهادهایی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بخش محرومیت زدایی سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش قرار می دهیم.

وی گفت: دراین راستا چهار هزار کالا به کمیته امداد و پنج هزار دست لباس به بهزیستی اختصاص داده شد و پارچه ۱۱ هزار لباس فرم و ۱۹هزار لوازم التحریر با قیمت بسیار پایین به دانش آموزان محروم اهدا شد و به ۶۰ هزار خانواده نیازمند استان لباس شب عید اهدا خواهد شد.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا