اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمکمیسیون حقوقی

فرمانده نیروی انتظامی قم در پاسخ به خبرنگارما: نماینده‌های مجلس با افزایش مجازات‌ها احترام به قانون را ارتقا دهند/کسب رتبه دوم قم در کاهش سرقت

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ فرمانده نیروی انتظامی استان قم در پاسخ به خبرنگارما اظهارداشت: نماینده های مجلس شورای اسلامی با اصلاح و افزایش جریمه و مجازات‌ها احترام به قانون را در جامعه افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ محمدرضا میرحیدری در نشستی با اصحاب رسانه قم ضمن تقدیر از آنان به عنوان چشم بیدار و گوش شنوای جامعه، به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه درکل استان با همت همکاران و توجه مردم کوچکترین مشکلی برای برگزاری انتخابات نداشتیم.

وی افزود: درایام نیمه شعبان، ایام دهه فجر و راهپیمایی۲۲ بهمن‌ماه هم نیروی انتظامی در بحث امنیت ماموریت خطیری را برعهده داشت و این برنامه‌ها باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

وی گفت: همراهی اصحاب رسانه در آگاه‌سازی جامعه و آشنایی با مشکلات و معضلات، هزینه‌های مردم و بیت‌المال را کاهش می‌دهد و سبب بهبود شرایط و ارتقای امنیت شهر و کشور می‌شود.

سردار میرحیدری تصریح کرد: هرجایی که نگاه دقیق و جدی داشته باشیم معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد لذا نیازمند همراهی رسانه در بهبود شرایط استان هستیم.

وی به آمار آسیب‌های اجتماعی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته در قم اشاره کرد و گفت: نزاع و درگیری سال گذشته ۲۶ درصد بود که در سال جاری سه درصد کاهش داشته و شرایط ۲۹ درصد بهبود پیدا کرده است؛ نزاع و درگیری در شان مردم‌ و قداست قم نبود که به همت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کاهش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: با همدلی میان دستگاه‌های امنیتی و حمایت استانداری ورودی پرونده‌ها و آسیب‌های اجتماعی درسال جاری کاهش داشت.

کسب رتبه دوم قم در کاهش سرقت

این مسئول انتظامی استان قم اظهارداشت: قم در بحث کنترل جرائم از جمله سرقت با کمک و توجه مردم در بحث پیشگیری و همدلی میان دستگاه‌ها و تقسیم وظایف از طریق شورای تامین استان، رتبه دوم کاهش سرقت کشور را با کاهش ۱۴ درصدی کسب کرد.

وی تشریح کرد: در بخش سرقت‌های خرد ۹ درصد، سرقت‌های بزرگ ۱۶ درصد، سرقت مسلحانه ۶۰ درصد، سرقت ازعنف ۱۲ درصد، سرقت‌های تحت پوشش ماموران انتظامی و شرکت‌های خدماتی ۴۲ درصد، سرقت از فروشگاه‌ها ۴۷ درصد، سرقت از منازل ۲۸ درصد، سرقت خودرو ۱۹ درصد، سرقت موتورسیکلت ۲۵ درصد و سرقت بار ومحموله ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته درمجموع دو مورد سرقت مسلحانه درقم صورت گرفته، گفت: سرقت از اماکن و باغات به‌خصوص در حاشیه شهر و سرقت از ساختمان‌های درحال احداث آمار کاهشی داشته اما نیازمند توجه بیشتر است.

سرقت احشام در قم افزایش داشته است

فرمانده نیروی انتظامی استان قم اظهارداشت: سرقت احشام در قم افزایش داشته که صاحبان احشام باید اقدامات پیشگیرانه بیشتری را انجام دهند و در بحث حفظ اموال خود کوشا باشند و درمجموع باید توجه مردم و اقشار مختلف به اموال خود بیشتر شود و نظر مجرمان را به خود جلب نکنند.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماه اخیر در قم یک مورد آدم ربایی رخ داد که فرد دستگیر شده است، گفت: تجاوز به عنف هم ۲۱ درصد کاهش داشته و هرچند آمار این آسیب اجتماعی در قم کم است اما تعداد کم آن هم برای استان مقدس قم زیاد محسوب می‌شود.‌

وی گفت: متاسفانه قتل در قم ۱۶ درصد افزایش داشته که قالب قاتلان در حالت طبیعی نبوده و از مشروبات الکلی استفاده کرده بودند و شرارت هم افزایش غیرقابل قبولی داشته که آن هم در بسیاری از موارد متاثر از مصرف مشروبات الکلی بوده است.

سردار میرحیدری گفت: جرائم سایبری هم در کل کشور افزایش داشته و در قم این افزایش به ۶۴ درصد رسیده که عدد قابل توجه و نیازمند پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در بخش مواد مخدر نزدیک به چهارهزار و۵۰۰ نوع مواد مخدر کشف شده، اظهارداشت: با فعال کردن گشت‌های پلیس معتادان متجاهر جمع‌آوری شده‌اند و کمتر در سطح شهر هستند که محور ماموریت‌ها به‌واسطه اطلاعات مردمی بوده که توانستیم آنان را شناسایی و برخورد لازم را انجام دهیم.

وی افزود: اگر ماده ۴۲ قانون اعمال می‌شد معتادان متجاهر به صورت اجباری نگهداری می‌شدند و با ایجاد اشتغال و با بهبودی کامل به جامعه بازمی‌گشتند جامعه آسیب کمتری را متحمل می‌شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم اظهارداشت: تصادفات هم در استان قم درمجموع ۱۰ درصد افزایش داشته و آمار فوتی‌ها یک درصد و آمار مصدومان تصادفات ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تصادفات درون شهری موتورسیکلت سواران در قم افزایش داشته لذا کمیسیونی فعال شده که راهکاری اندیشیده شود و احتمال دارد توقیف وسائط یا فرهنگ‌سازی با قوت بیشتری انجام شود.

وی تاکید کرد: برای رفع نقاط حادثه خیز پلیس راه و پلیس راهور پیگیر باشند تا کاهش تلفات جانی را شاهد باشیم.

به‌کارگیری اتباع غیرمجاز مجازات سنگینی در پی دارد

سردار میرحیدری در بحث اتباع خارجی نیز اظهارکرد: کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز به عنوان کارگر استفاده کنند مطمئن باشند با آنان برخورد و به مقامات قضایی معرفی می‌شوند و جریمه خواهند شد و درسال جاری ۵۵ درصد افزایش جمع‌آوری اتباع غیرمجاز انجام شده است.

وی با تاکید براینکه ازاین پس به صورت جد با اتباع غیرمجاز برخورد می‌شود، افزود: اتباع غیرمجاز یا از طریق قانونی از کشور خارج شوند یا مجوزهای لازم را اخذ نمایند.

عناصر امنیتی برای امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال مجهز به دوربین شدند

وی درمورد چهارشنبه آخر سال نیز گفت: این روز در فرهنگ ایرانی سنتی برای شادمانی محلی و فامیلی بوده اما چند سالی است که آرامش را از مردم سلب و سبب آسیب به جامعه شده است به نحوی که درچند روز اخیر هشت نفر در کشور جان خود را از دست داده‌ و تعدادی قطع عضو شدند که باید به سنت ایرانی خود که دورهمی شاد در آخر سال بوده بازگردیم.

این مقام مسئول استان قم اظهارداشت: با کسانی که خسارت به جان و مال مردم وارد کنند، راه مردم را مسدود کنند، آلودگی صوتی ایجاد و شادمانی را از جامعه سلب کنند برخورد می‌شود و از والدین می‌خواهیم مدیریت و مراقبت بیشتری تا پایان سال بر فرزندان خود داشته باشند.

وی افزود: کارشناسان فرهنگی و پزشکی به‌منظور فرهنگ‌‌سازی به میدان بیایند و مردم را آگاه کنند تا پیشگیری انجام شود و برخی سال‌ها با قطع عضو زندگی نکنند.

وی گفت: افراد ناامن کننده شهر در سه سال اخیر، دراین مدت بازداشت می‌شوند و از آنان نگهداری می‌شود تا آسیب‌ها کاهش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم خبر داد: عناصر اطلاعاتی نیروی انتظامی فعال و تجهیز به دوربین شده‌اند تا در بین مردم رفته و فیلم تهیه کنند و برای افراد مخل امنیت و کسانی که به اموال عمومی و شخصی خسارت وارد می‌کنند و کسانی که عده‌ای را به این اقدامات تحریک می‌کنند و یا لاستیک آتش می‌زنند پرونده تشکیل وبا آنان برخورد ‌شود.

مردم انتقادات و پیشنهادات خود را به سامانه ۱۹۷ ارائه دهند

وی درادامه به سامانه ۱۹۷ نیروی انتظامی هم اشاره کرد و گفت: این سامانه با شعار «شما پلیس ما باشید» در دو دهه فعالیت بازخورد خوبی در بهبود شرایط داشته است.

وی گفت: در ۱۰ ماه اخیر مردم شش هزار و۶۳۳ تماس با این سامانه داشتند که میزان تماس هفت درصد، میزان انتقادات دو درصد و تقدیر و تشکر ۲۹ درصد افزایش داشته و شکایات ۴۵ درصد کاهش و پیشنهادات مردمی هفت ونیم درصد بوده که بعضا سبب پیشبرد اهداف ما شده است.

سردار میرحیدری افزود: دراین مدت ۴۶ جلسه مردمی انجام شده و یک هزار و۲۳۴ نفر به مرکز فرماندهی مراجعه داشته‌اند و از مردم می‌خواهیم هرکس احساس می‌کند حقی از وی ضایع شده به این سامانه اطلاع دهند.

نماینده‌های مجلس با افزایش مجازات‌ها احترام به قانون را ارتقا دهند

وی درمورد تردد خودروهای شوتی هم گفت: فکر نمی کنم چنین پدیده‌ای هیچ جای دنیا وجود داشته باشد که عده‌ای حق مردم را ضایع و جان آنان را تهدید کنند و افراد بیگناه برای سود عده‌ای قاچاقچی کشته و مصدوم شوند.

وی ادامه داد: دراین راستا ایست بازرسی‌های استان را فعال می‌کنیم و در برخی نقاط محدودیت ایجاد خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم درپاسخ به خبرنگارما مبنی براینکه سود حاصل از این اقدام در برابر جریمه آن ناچیز است و سبب شده جان و مال مردم به خطر افتد و چرا نیروی انتظامی برخورد سختگیرانه ندارد؟ گفت: بله به دلیل پرداخت جریمه کم برخی افراد سودجو وارد این کار قبیح شده‌اند لذا مجازات این جرائم باید افزایش پیدا کند تا بازدارندگی ایجاد شود.

وی افزود: ما روزانه برگه جریمه‌های متعددی صادر می‌کنیم که بنده مخالف این اقدام هستم و باید فرهنگ ارتقا یابد اما جریمه‌های پایین سبب شده که به‌راحتی برخی افراد قانون را نادیده بگیرند.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی و مردم خواستار این هستند که نماینده‌های مجلس شورای اسلامی با اصلاح و افزایش جریمه‌ها احترام به قانون را ارتقا دهند.

کمبود نیروی انتظامی جبران شود

سردار میرحیدری با تاکید براینکه هرجایی که در تربیت نیروی متخصص کم کاری شود، ضرر آن دامن گیر مردم خواهد شد، گفت: زمانی شهربانی و ژاندارمری را ادغام و دو سال دانشگاه افسری را تعطیل کردند و چند سال بعد که کمبود نیرو خود را نشان داد آقای قالیباف به عنوان فرمانده، گفت که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را جای ستوان دانشگاه افسری بگذارند اما تربیت شدگان دانشگاه گفتمان و تربیت مخصوص فارغ‌التحصیلان متخصص و آموزش دیده دانشکده افسری که در مقابل مردم تسلیم و خدمتگذار بودند را نداشتند و این مشکل‌ساز شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون هم  نیروی انتظامی ۶۰ درصد کمبود نیرو دارد این کمبود نیرو ما را شرمنده مردم می‌کند اخیرا هم یک کلانتری را در قم حذف کردند که اقدام اشتباهی بود و ما به مرکز نامه‌ای ارسال کردیم که دوباره فعال شود.

بار حذف پارکینگ در ترافیک خیابان‌ها خود را نشان می‌دهد

وی درمورد ترافیک برخی خیابان‌های قم نیز اظهارداشت: زمانی که پارکینگ را حذف و هزینه آن را دریافت می‌کنند بار آن در ترافیک خیابان خود را نشان می‌دهد و نباید این اقدام انجام شود.

مردم سهم خود را از امنیت خود پرداخت کنند

معاون فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی استان قم نیز درادامه اظهارداشت:  نیروی انتظامی و رسانه دو بال یکدیگر برای مکمل اقدامات انتظامی هستند.

سرهنگ محمدرضا فرح‌بخش افزود: اصحاب رسانه زبان مسئولان و مردم هستند و باید به مردم بگویند که با اقدامات پیشگیرانه و افزایش آگاهی خود، سهم خود را از امنیت پرداخت کنند که شاهد آسیب‌های اجتماعی نباشیم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا