اخبار مهمکمیسیون اجتماعی

تحقق جهش تولید با توسعه آموزش های فنی وحرفه‌ای 

آستان بهارستان ؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: توسعه آموزش‎‌های حرفه‌ای برای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت مردم در جهش تولید ضروری است.

علیرضا منادی سفیدان، اظهار کرد: امسال با نامگذاری شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب، همه ما متعهد به اجرای برنامه‌ها و اقداماتی هستیم که این هدف مهم را محقق کند.

وی ادامه داد: به این منظور، از چندین جهت نیازمند رویکرد و راهبرد جدی هستیم، اولاً باید به تقویت زیرساخت‌های تولیدی و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف اقتصادی اولویت دهیم.

منادی افزود: در مرحله دوم، با توجه به اهمیت مشارکت مردم در فرایند تولید، باید برنامه‌ها و طرح‌هایی را اجرا کنیم که از مشارکت فعال و خلاقانه مردم در اقتصاد کمک بگیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت ادامه داد: سوم اینکه با توجه به نیاز به توسعه مهارت‌ها و آموزش فنی و حرفه‌ای، اقدامات قوی‌تری در زمینه آموزش و پژوهش نیاز است تا نیروی کار ماهر و با کیفیتی برای بخش‌های مختلف تولید فراهم شود.

منادی: هدف ما در کمیسیون آموزش نیز این است که برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی را در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی اجرا کنیم تا مردم با فرصت‌ها و ابزارهای لازم برای شروع یا گسترش کسب و کار خود آشنا شوند.

وی یادآور شد: برای جلب مشارکت مردم در فرایند تولید، باید اقدامات گسترده‌ای انجام دهیم و شرایطی فراهم کنیم تا مردم به راحتی به فعالیت‌های تولیدی بپردازند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: این بسترها شامل ارائه تسهیلات مالی و مالیاتی، حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان کوچک و متوسط همچنین تسهیل در دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی است.

وی اعلام کرد: هدف ما در کمیسیون آموزش نیز این است که برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی را در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی اجرا کنیم تا مردم با فرصت‌ها و ابزارهای لازم برای شروع یا گسترش کسب و کار خود آشنا شوند.

منادی یادآور شد: این گونه اقدامات و سیاست‌ها، با همکاری و مشارکت فعال مردم، می‌تواند به دستیابی به هدف اصلی امسال، یعنی جهش تولید، کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا