اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

کسب رتبه چهارم کشوری اعطای تسهیلات توسط بسیج سازندگی قم/اولویت بسیج سازندگی خدمت به محرومان است

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ در آستانه هفته بسیج سازندگی، نشست خبری اطلاع‌رسانی برنامه‌های این هفته با حضور سرهنگ علیرضا ایراندوست؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم سه شنبه ۱۱ اریبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم دراین نشست اظهارداشت: گروه‌های جهادی و صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی استان فعال هستند و در راستای جهش تولید با مشارکت مردم چندین فعالیت بزرگ انجام شده است.

سرهنگ علیرضا ایراندوست افزود: ۱۸ اردیبهشت ماه پروژه بزرگ آبرسانی از سوی قرارگاه امام حسن(ع) انجام می‌شود که بسیج سازندگی معین این پروژه است و پس از قریب به دو سال، سه شنبه هفته آینده در روستای بیدهند  و کرمجگان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: یک پروژه ساخت ورزشگاه و حسینیه روستای ویریچ نیز که با مشارکت مردم ساخته شده است در ۱۸ اردیبهشت‌ماه افتتاح می‌شود و خط تولید شرکت آتا الکترونیک تابش با کمک تسهیلات تبصره ۱۸، با اشتغال‌آفرینی ۱۵ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم افتتاح خواهد شد.

وی گفت: در این هفته چند کانال لوله‌کشی آب کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی و مردم روستاها راه‌اندازی و پنج صندوق قرض‌الحسنه با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت در این هفته افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی قم گفت: دو گروه جهادی استان قم شهید زین الدین و زمینه‌سازان ظهور با همکاری کمیته امداد امداد امام خمینی(ره) کارگاه پوشاک و عروسک‌سازی را ایجاد کردند که امروز بعد از ظهر افتتاح می‌شود.

کسب رتبه چهارم کشوری اعطای تسهیلات توسط بسیج سازندگی قم

وی عنوان کرد: در سال جاری بیشترین معرفی تسهیلات تبصره ۱۸ استان توسط بسیج سازندگی قم با اعتبار ۱۵۷ میلیارد تومان به بانک‌ها انجام شده که تاکنون ۹۳ میلیارد تومان آن به متقاضیان اعطا شده و قم رتبه اول استان و رتبه چهارم معرفی تسهیلات به بانک را در کشور کسب کرده است.

وی اظهارداشت: در راستای اقتصاد مقاومتی دو قرارگاه مردمی فعالیت های بسیج سازندگی در هشت کمیته، فعالیت‌ها را پیش می‌برند و در سال گذشته ۱۰۲ منزل محرومان توسط اعضای این قرارگاه‌ها  تعمیر شده و توزیع بسته‌های معیشتی و تهیه جهیزیه و لوازم التحریر و کاشت درخت از دیگر اقدامات آنان بوده است.

سرهنگ ایراندوست گفت: دو قرارگاه شهدای جهادگر و حضرت معصومه سلام الله علیها در قم به صورت کاملا مردمی فعال هستند و در راستای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال، که یک میلیون آن باید در استان قم کاشته شود نیز فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: پایان سال گذشته از روزهای شنبه تا چهارشنبه توسط بسیج دانش آموزی هزار تا هزار و۵۰۰ نهال کاشت می‌شد و روزهای جمعه‌ با فراخوان قرارگاه‌های جهادی مردم با خانواده کاشت درخت را انجام می‌دادند و به تدبیر کارشناسان منابع طبیعی، از مهرماه سال جاری دوباره فعالیت درختکاری آغاز می‌شود.

وی گفت: بسیج جامعه پزشکی شهید رهنمود نیز طرح ویزیت و داروی رایگان را در دستور کار دارند و بسیج جامعه کشاورزی هم برای سم‌پاشی رایگان عازم روستاها می‌شوند و امامان جماعت روستاها در بخش قنوات و قمرود در همه فعالیت‌ها مشارکت می‌کنند تا گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی قم گفت: «مجمع جهادگران بسیجی» هم برای مدیریت و راهبری گروهای جهادی تشکیل شده و نخستین جلسه دوره سوم این مجمع، امروز برگزار می‌شود و ۱۰ میز خدمت توسط بسیج کارمندان انجام و در شهرداری کل و شهرداری‌های تابعه و میز خدمت اداره کل راه و شهرسازی در موزه دفاع مقدس با حضور رئیس جمهور در سفری که در روزهای آینده به قم خواهند داشت، برپا می‌شود.

وی اظهارکرد: در گذشته کلاس‌های تقویتی با همکاری گروه‌های جهادی به صورت محدود برپا می‌شد اما با همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش، پایگاه علمی و بسیج فرهنگیان تشکیل شد که در این طرح کلاس‌های تقویتی توسط اساتید برجسته بسیجی به صورت گسترده برای دانش‌آموزان برپا می‌شود.

وی گفت: قرارگاه «کلاس نو» نیز به منظور مرمت مدارس از سال گذشته تشکیل شد که به این منظور با اداره‌کل نوسازی مدارس قراردادی منعقد شد و گروه های جهادی پای کار آمدند و در هفته بسیج سازندگی فعالیت آن به منظور تعمیر مدارس آغاز می‌شود و هزینه های آن از طریق خیرین و شماره حساب مردمی تأمین می‌شود.

سرهنگ ایراندوست گفت: رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) ۲۴ اردیبهشت در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برپا و همانجا به نوعروسان اهدا می‌شود.

دومین جشنواره روایت جهاد در قم برگزار می‌شود

وی خبر داد: جشنواره روایت جهاد در بخش‌های هنری، ادبی و خبری در راستای انعکاس اقدامات جهادگران در سال جاری نیز برپا می‌شود و ۲۵ اردیبهشت‌ماه رونمایی از پوستر جشنواره انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ اثر به جشنواره روایت جهاد ارسال شد، گفت: در آبان‌ماه تا حداکثر آذرماه سال جاری مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول سازمان بسیج سازندگی قم گفت: مکانی را نیز به عنوان پاتوق مردمی جهادگران اختصاص دادیم که در این هفته افتتاح خواهد شد و با ساماندهی گروه های جهادی، پروژه‌های کوچک را به گروه‌های جهادی تخصصی می‌سپاریم؛ به عنوان مثال اخیرا احیای قنوات توسط نیروهای جهادی انجام شده است.

وی گفت: مرکز فنی وحرفه‌ای میعاد بسیج سازندگی هم یک سال است راه اندازی شده و کارگاه‌های مختلف خیاطی و عروسک‌سازی در آن فعال است و مردم می توانند برای آموزش و سفارش به این مرکز که واقع در انتهای بلوار انصارالحسین نبش میدان شهید علی اکبر شیرازی مراجعه نمایند.

سرهنگ ایراندوست عنون کرد: پروژه موتورخانه جمکران از ابرپروژه‌های تاسیسات مکانیکی کشور است که استان قم جرات کرد و آن را بر عهده گرفت و به بسیج سازندگی واگذار کرد.

وی اظهارداشت:‌ شرکت‌های مختلف اعتبار برای این پروژه را از ۱۲۰ تا ۲۱۰ میلیارد تومان به ما اعلام کردند اما ما به گروه متخصصی سپردیم که رقم را کمتر از ۱۰۰ میلیارد اعلام کرد.

وی افزود: این پروژه تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اگر در سفر رئیس جمهوری ۲۳۰ میلیارد تومان اختصاص داشته شود به سرعت در عرض چند ماه تکمیل می‌شود.

اولویت بسیج سازندگی امیدآفرینی و خدمت به محرومان است

جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم نیز دراین نشست اظهارداشت: اقدامات بسیج سازندگی امروز تبدیل به درخت تنومندی شده که سایه ان در تمام کشور گسترده شده است.

سرهنگ عباس روحی با بیان اینکه مهمترین رویکرد جهادسازندگی انجام کار توسط مردم است، افزود: ۱۲۰۰ گروه جهادی فعال در قم وجود دارد و کارها به گروه‌های تخصصی سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت بسیج سازندگی امیدآفرینی و مردمی‌سازی و خدمت به محرومان است، گفت: هشت هدف کلی بسیج سازندگی پیگیری می‌شود که استفاده از نیروی جوانان تخصصی با روحیه جهادی، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های کار، تلاش و تولید از آن جمله است.

وی ادامه داد: کمک به دولت در پیشبرد پروژه‌ها، کمک به محرومیت‌زدایی کشور، انسجام بخشی و توسعه کار جهادی برای جوانان، خدمت‌رسانی به نیازمندان، امیدآفرینی و مردمی‌سازی و خدمت به محرومان و رسانه‌ای کردن فعالیت‌های جهادی مدنظر مقام معظم رهبری از دیگر اقدامات اولویت دار بسیج سازندگی است.

***

گفتنی است روز ۱۷ اردیبهشت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است و از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به عنوان هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا