اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمکمیسیون سیاسی

جایگاه شوراها به جایگاه شورای شهرداری تنزل یافته است

آستان بهارستان ؛ منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:جایگاه شوراها در قانون اساسی با آنچه که ما می‌بینیم متفاوت است و جایگاه شوراها به جایگاه شورای شهرداری تقلیل پیدا کرده این یک نوع بی احترامی به شوراها است.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در دومین روز از هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم در ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به مردم قم، اجر مضاعفی دارد و افتخاری است که نصیب ما شده و نعمتی است که ما باید قدر آن را بدانیم.
وی افزود: جایگاه شوراها، جایگاه بسیار رفیع و بلندی است و در قانون اساسی اصل هفتم به آن اختصاص داده شده است.
منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی با آنچه که ما می‌بینیم متفاوت است و جایگاه شوراها به جایگاه شورای شهرداری تقلیل پیدا کرده این یک نوع بی احترامی به شوراها است.
روانبخش بیان کرد: تعریف جایگاه شورا در قانون اساسی یعنی پارلمان شهری و باید شورا به جایگاه اصلی خود برگردد.
وی خاطرنشان کرد: نقطه عطف تحول شهرها از زمانی است که شوراها در کشور به وجود آمدند و پیشرفت شهرها بعد از تشکیل شورا بوده است.
منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: باید در انتخابات شوراها افراد شایسته را انتخاب کنیم و تقلیل دادن جایگاه شوراها تصمیم درستی نیست.
روانبخش عنوان کرد: جایگاهی که در آن قرار داریم جایگاه بسیار خطیری است لذا و در تصمیم طرح‌ها و لوایح باید بسیار دقت کنیم و بر نظارت عملکرد مجریان نیز نهایت دقت داشته باشیم.انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا