اخبار پوششی و تولیدی قم

گزارش تصویری(۲) تشییع شهیدجمهور در قم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ شهر مقدس قم تنها پس از ۱۰ روز میزبانی از رئیس جمهور مردمی و محبوب آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دومین سفر استانی، این بار میزبان همان مرد اما در قامت شهیدجمهور شد.

قم به احترام شهدای خدمت ایستاد

در خبرها آمده بود که مراسم تشییع پیکر شهدا از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز سه شنبه یکم خردادماه ۱۴۰۳ از عمود ۱۸ به سمت مسجد جمکران انجام می‌شود اما برخی از مردم پس از اقامه نماز ظهر در حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام و امامزاده شاه احمد بن قاسم واقع در ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) به انتظار نشسته بودند.

بسیاری رخت عزای مشکی بر تن کرده بودند و تصاویر و دست نوشته‌های مختلف بر دست داشتند و در برخی پوسترها عکس شهید رئیسی در کنار شهید رجایی قرار داده شده بود.

دسته‌های عزاداری بانوان، آقایان، خادمان حرم و شیعیان سایر کشورها چند لحظه یک بار جمعیت را می‌شکافتند و به سمت مسجد جمکران حرکت می‌کردند.

بنرهایی از سوی شهرداری، بنیاد شهید، هیئت‌ها، ارگان‌ها، اصناف و مردم در طول مسیر نصب شده بود.

صدای مداحی، روضه‌خوانی، سینه‌زنی و گریه در هر گوشه به گوش می‌رسید.

این مراسم میلیونی، سرشار از صحنه‌های حماسه و وفاداری مردم نسبت به تلاش رئیس جمهور و همراهان بود؛ برخی وقتی مشاهده کردند که رئیس جمهور در راه خدمت به مردم جان خود را از دست داد بیشتر قدر وی را دانستند و بدرقه باشکوه و تماشایی را رقم زدند.

گوشه‌ای از تصاویر این حضور را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا