اخبار مهمکمیسیون اصل ۹۰کمیسیون فرهنگی

توزیع ثروت نقطه ضعف مدیریت کشور

آستان بهارستان ؛ نماینده مردم مشهد و کلات  در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نقطه ضعف مدیریت کشور تاکنون در توزیع ثروت و فقدان عدالت اجتماعی متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

علی اصغر نخعی راد در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد:  همه ما نمایندگان ملت قهرمان ایران هستیم و حوزه‌های انتخابیه صرفا برای سهولت انتخاب و استفاده از ظرفیت آحاد ملت تعیین شده است؛ بنابراین همه نمایندگان به عنوان نماینده ملت نباید اجازه دهند بودجه کشور به صورت نامتوازن و متناسب به نزدیکی به شهرها به مرکز کشور توزیع گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه همانگونه مقام معظم رهبری فرمودند نقطه ضعف مدیریت کشور تاکنون در توزیع ثروت و فقدان عدالت اجتماعی متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است. استان خراسان رضوی علی رغم اینکه میزبان امام مهربانی ها است و هر سال بیش از ۲۰ میلیون نفر از هموطنان به شهر مشهد مقدس به منظور زیارت در مناسبت‌های مختلف حضور می یابند، استان خراسان رضوی سی‌امین استان در جاده و راه‌های ارتباطی است. سهم این استان و دو استان خراسان جنوبی و شمالی تنها ۳۵ کیلومتر آزادراه است درحالی که استان‌های واقع در مرکز کشور صدها کیلومتر آزادراه دارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سرانه‌های دیگر نیز استان خراسان رضوی و دیگر استان های شرقی در محرومیت به سر می‌برند و متاسفانه سرانه‌های خدماتی و عموما سرانه‌های بهداشتی پایین است و امکان خدمت رسانی به زوار فراهم نیست. استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس به عنوان شهر ملی تلقی گردد و  لازم است که بودجه زیارت برای این استان به عنوان اینکه شهر مشهد مقدس متعلق به همه آحاد ملت است تهیه و تامین گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: استان خراسان رضوی به عنوان استان کشاورزی شناخته شده اما به دلیل فقدان آن و کشاورزی ضعیف استان عدم طرح‌هاس صنعتی در طول چهل سال بعد از انقلاب این استان در این خصوص نیز رنج می‌برد.انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا