اخبار مهمکمیسیون صنایع

صنعت خودرو در حال پوست اندازی است

آستان بهارستان ؛‌ علیزاده گفت: صنعت خودرو در حال یک پوست اندازی و تحول است و اکنون زمان استفاده از این فرصت تاریخی است. ما به راحتی می توانیم جایگاه خود را در جهان ارتقا دهیم و از راهکارهای اصلی تولید خودروهای برقی است.
علی اکبر علیزاده ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به لزوم واردات خودرو برای اصلاح وضعیت این صنعت و مدیریت بازار آن بیان کرد: تاکنون اقدامات و تصمیمات نادرستی درحوزه خودرو صورت گرفته که شرایط را به این شکل درآورده است.
وی افزود: به طورمثال یکی ازعوامل تاثیرگذار، دخالت در بازار بوده است. قیمت گذاری دستوری باعث زیان انباشته خودروسازان و کاهش کیفیت خودروها شده است و این کاهش کیفیت تبعات بسیاری دارد و وزارت صمت باید این مسئله را مدیریت کند.
واردات خودرو باید در کلاس اقتصادی انجام شود/ دولت باید خودروهای رده اقتصادی وارد و بازار را مدیریت کند
مجلس با فوریت لایحه واردات خودرو موافقت کرد
علیزاده ادامه داد: مسائل و مشکلات صنعت خودرو یک شبه حل نمی شود و این مسئله را همگان می دانند و راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت برای حل این موضوع نیاز است.
وی ادامه داد: صنعت خودرو در حال یک پوست اندازی و تحول است و اکنون زمان استفاده از این فرصت تاریخی است. ما به راحتی می توانیم جایگاه خود را در جهان ارتقا دهیم و از راهکارهای اصلی تولید خودروهای برقی است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به لزوم واردات خودروهای برقی و قیمت مناسب بیان کرد: به زودی در آینده استقبال خوبی از خودروهای برقی خواهد شد و نه تنها خودروهای آینده هستند، بلکه انتخاب روز هستند. چرا که مصرف انرژی را کاهش و عملکرد مطلوب‌تری دارند. برقی سازی می‌تواند جایگاه فعلی کشور را ارتقا ببخشد. چراکه به منظور حفظ و صرفه جویی در انرژی احتمال دارد که تا چندسال آینده دسترسی به خودروهای بنزینی سخت‌تر شود.
وی درانتها تصریح کرد: ازطرف دیگر برای زمینه سازی ساخت و واردات خودروهای برقی لازم به اسقاط و خارج شدن خودروهای فرسوده از رده مصرف است که در سه ماهه اول سال رکورد اسقاط خودرو شکسته شد و برنامه تولید خودرو نیز به رکورد بی سابقه خواهد رسید. تولید سه محصول در کرمان موتور اتفاق خواهد افتاد و به گفته وزیر صمت به زودی ۱۴ هزار خودروی برقی نیز تحویل مردم داده خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا