اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

هفتمین جشنواره عکاسی پاییز برگ ریز درقم برگزار شد/ارسال ۶۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره

آستان بهارستان؛ آیین اختتامیه هفتمین جشنواره عکاسی پاییز برگ ریز با حضور مسئولان و شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی و آموزش‌های شهروندی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم واقع در بوستان لاله برگزار شد.

رئیس شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره عکاسی پاییز برگ ریز با تشکر از حضور اساتید و مسئولان و شهروندان و سبحانی عضو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم دراین مراسم، اظهارداشت: طبق منویات مقام معظم رهبری هنر ابزار قدرتمندی برای شناساندن ارزش‌ها و اقدامات شاخص به جامعه است.

دکتر پیام جوادیان افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم بر مقوله هنر بسیار تاکید دارد و در این راستا جشنواره‌های متعددی را برگزار کرده و خواهد کرد.

وی ادامه داد: در جشنواره «شهرنگار» بیش از ۶۰ هنرمند که بیشتر آنان شهروند قم بودند شرکت کردند و آثار فاخری را به نمایش گذاشتند که هر ساله با قوت و قدرت این جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به برپایی هفتمین جشنواره پاییز برگ ریز در قم، گفت: مردم قم گلایه داشتند که ما پاییز را در قم نداریم زیرا بیشتر درختان سطح شهر درختان سبزی مانند کاج و اوکالیپتوس بود لذا با تمهیداتی درختان دیگری کاشت و مردم می توانند از زیبایی های پاییز در قم که اثبات کننده بحث معاد است لذت ببرند.

جشنواره بهاره در قم برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه جشنواره‌های متعددی را در قم برگزار خواهیم کرد، گفت: جشنواره بهاره هم در قم خواهیم داشت زیرا قم به‌خصوص در اردیببهشت ماه بهار زیبایی دارد و باید این صحنه‌های زیبای طبیعت که معید وحدانیت خداوند است به قاب تصویر درآید و ماندگار شود.

توسعه فضای سبز در قم جای قدردانی دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز درادامه این مراسم اظهارداشت: همت مدیریت شهری در ترویج و توسعه فرهنگی در قم ستودنی است بویژه در بخش زیباسازی و توسعه فضای سبز که در قم اتفاق افتاده جای قدردانی دارد.

مهدی توکلیان افزود: به عنوان یک شهروند قمی افتخار می‌کنم در شهری زندگی می‌کنم که از نظر فضای سبز به این زیبایی است.

زیبایی های قم را به روایت دوربین به مردم نشان دهید

وی با بیان اینکه باید جهان اطلاعات را به جهان روایت تبدیل کنیم، گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که به جهان اطلاعات مشهور است و ما در قاب هنر و قاب دوربین عکاسی است که هنرمندان می‌توانند با نگاه تیزبین و دقیق روایتی از زیبایی‌های شهر داشته باشند.

وی عنوان کرد: هنرمندان حرفه‌مند و علاقمند در هر حوزه هنری باید خود را با جهان رسانه و سرعت رشد دراین فضا تطبیق دهند و به واسطه زبان هنر روایت کننده خوبی باشند.

توکلیان با بیان اینکه عکاسی نوشتن با نور است، افزود: عکس همان روایت گزارش‌گونه قلم‌های گزارشکران است که در قاب تصویر روایت می‌شود و عکاس باید در روایت صحیح در فصول مختلف و ایام سال روایتگر صادق و سالم باشد و این نگاه هنرمندانه را به جامعه نشان دهد.

گاهی یک تصویر اثرگذاری بیشتری از ۱۰۰ها صفحه نوشتاری دارد

دبیر هنری هفتمین جشنواره پاییز برگ ریز نیز درمراسم اختتامیه اظهارداشت: از برگزارکنندگان این جشنواره به‌خصوص دکتر جوادیان، آقای مختاری و اعضای شورای سیاستگذاری تشکر می‌نمایم.

مهدی جعفری افزود: بحث عکس در دنیای امروز بسیار مهم و ارزشمند است به‌خصوص در دنیای رسانه گاهی یک تصویر به نحوی اثرگذار است که صدها صفحه روزنامه نمی‌تواند آن تاثیر را بر مخاطب بگذارد.

آلبومی از زیبایی‌های شهر تهیه شود

وی تصریح کرد: تا عکس‌هایی از زیبایی‌های قم منتشر نشود، جلوه‌های زیبایی این شهر دیده نخواهد شد لذا امیدوارم این جشنواره‌ها ادامه داشته باشد و به‌خصوص از عکاسان حرفه‌ای شهر حمایت شود که از زیبایی شهر عکاسی کنند و آلبوم ارزشمندی را برای شهر برجای بگذارند.

وی ابرازداشت: تغییرات بسیار زیبایی در شهر ایجاد شده است که ارزشمندی این زیبایی‌ها به انتشار و انعکاس آن است و عکس بهترین جایگاه برای انتشار این زیبایی هاست.

جشنواره بهاره در قم برگزار شود/زیبایی چشمگیر شهر قم در سال‌های اخیر

یکی از عکاسان باسابقه استان قم نیز دراین مراسم اظهارداشت: با مقایسه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از دوره اول تاکنون متوجه می‌شویم که شهر چه میزان تغییر کرده و این‌ها نشانگر زحمات مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم است.

امیر حسامی‌نژاد افزود: شهر قم در سال‌های اخیر بسیار زیبا شده و تقاضا داریم جشنواره بهاره هم در قم برگزار شود.

جشنواره‌های باشکوه در رشته‌های مختلف هنری درقم برگزار شود

وی گفت: جشنواره‌های باشکوه در رشته‌های مختلف هنری با کمک بخش خصوصی درقم برگزار شود و از هنر هنرمندان قمی استفاده شود که اقدامات و فعالیت‌ها در شهر تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

ارسال ۶۳۰ اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره عکاسی برگ ریز

مدیر روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم در این مراسم اظهارداشت: هفتمین جشنواره عکاسی پاییز برگ ریز در دو بخش حرفه‌ای و شهروندی برگزار و ۶۳۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

محمدجواد مختاری افزود: پس از اینکه آثار مورد بررسی قرار گرفت و ۳۴ اثر به عنوان اثر برگزیده تعیین شد.

وی گفت: دکتر جوادیان به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره و مهدی جعفری دبیر هنری و محمد حجار حسینی دبیر اجرایی و فخرالدین یوسف پور مدیر خانه مطبوعات، سعید آقایی روابط عمومی شورای اسلامی شهر، امیر حسامی‌نژاد از پیشکسوتان عکاسی استان، امیر قائمی، آقایان سلطانی و نوری از اساتید هنرهای تجسمی، لیلا فتحی و حمید نصراللهی از اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره بودند که کمال تشکر را از آنان داریم.

وی اظهارداشت: یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره برگ ریز برگزاری دوره‌های آموزشی با مجموعه جهاد دانشگاهی بود که در این دوره‌ها ۱۰۰ نفر از شهروندان شرکت کردند.

مختاری با بیان اینکه اگر مدیری هنرمند و هنردوست نباشد دغدغه برگزاری جشنواره را نخواهد داشت، گفت: از آقای دکتر جوادیان تشکر می‌نمایم که ثمره هنر ایشان را در شهر ملاحظه می‌کنیم.

نگارخانه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم شهر افتتاح می‌شود

وی ابرازداشت: در آینده نزدیک نگارخانه شهر در طبقه تحتانی مرکز آموزش‌های شهروندی و ارتباطات مردمی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این نگارخانه محلی برای اکران هنر هنرمندان استان در رشته‌های مختلف خواهد شد که عکاسان و سایر هنرمندان استان می توانند آثار خود را درآن به نمایش بگذارند.

بیانیه هیئت داوران هفتمین جشنواره پاییز برگ ریز در قم

دراختتامیه این مراسم بیانیه جشنواره توسط مهدی جعفری دبیر هنری این جشنواره قرائت شد:

تاریخ عکاسی پر از نمونه های است که نشان می دهد همراهی این هنر با مسائل موجود در جامعه چه تاثیرعمیقی بر روند پیشرفت های اجتماعی داشته است

امروزه عکاسی در تمام شئون زندگی انسان حضور دارد و کمتر کسی را می توان یافت که از سخت افزارهای عکاسی چه دوربین های خانگی و حرفه ای و چه دوربین های تلفن همراه تلفن همراه استفاده نکرده باشد

بخش مهمی از اطلاعات امروزه با عکس و تصویر انتقال داده می شوند و علم از این هنر بهره های فراوان می برد و اغلب پروژه های اجتماعی با عکاس مستند می شوند و نمی توان عکاسی را از زندگی اجتماعی جدا کرد.

همراهی این هنر به دلیل نقش فراوان آن در اطلاع رسانی که در دنیای امروز از آن به عنوان رسانه نیز یاد می شود با برنامه ها پروژه ها و رویدادهای اجتماعی نتایج تعیین کننده ای در برنامه ریزی های مدیریتی می تواند داشته باشد

حالا پس از برگزاری هفتمین دوره جشنواره عکاسی پاییز برگ ریز که با هدف به تصویر کشیدن زیبایی های فصل پاییز در بوستان ها و معابر شهری شهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شده این امیدواری را به وجود می آورد که سازمان سیمان منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به نقشی که این هنر در توسعه فرهنگ شهروندی به ویژه در حوزه فضای سبز می تواند داشته باشد واقف است

گروه داوری این مسابقه مرکب از سرکار خانم مونا نیکو گفتار و سرکار خانم نسرین شیخ حسن و جناب آقای محسن قائمی پس از بررسی ۶۳۲ اثر از عکاسان حرفه‌ای و شهروندان هنرمند استان قم که به دبیرخانه مسابقه رسید در نهایت ۳۴ اثر را به عنوان اثر برگزیده تعیین می نماید.

تقدیر از یکی از پیشکسوتان عکاسی استان قم

همچنین دراین مراسم کلیپی از معرفی پیشکسوت عکاسی استان استاد مهدی توکلیان پخش شد. گفتنی است ایشان از سال ۷۴ عکاسی را آغاز و در کنار آن روزنامه‌نگاری را تجربه کرده و دبیری جشنواره‌های مختلف را در کارنامه کاری خود دارد.

در متن تقدیر دکتر جوادیان به ایشان آمده است؛ جناب مهدی توکلیان؛ تاریخ عکاسی پر از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد همراهی عکاسی با تحولات جامعه چه تاثیرات عمیقی بر روند شکل‌گیری فرهنگ اجتماعی داشته است.

عکاسی در تمام شئون زندگی انسان حضور دارد و اغلب اقدامات و پروژه‌ها با تصویر نشان داده و مستند می‌شود و نمی توان عکاسی را از زندگی اجتماعی حذف کرد.

از تلاش‌های جنابعالی در عرصه هنر عکاسی قدردانی نموده و از درگاه خداوند توفیقات روزافزودن شما را خواستارم.

***

همچنین کلیپ‌هایی از زیبایی‌های شهر و آثار ارسالی در این مراسم به نمایش درآمد و در پایان از برگزیدگان تقدیر شد و عکس دسته جمعی با حضور برگزیدگان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

***

اسامی برگزیدگان هفتمین جشنواره پاییز برگ ریز در قم

در بخش شهروندی از چهار نفر تقدیر شد:

نفر اول روح الله فرضی؛ جایزه: لوح تقدیر، شرکت در نمایشگاه عکس و ۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی

نفر دوم محمدرضا خان علی؛ جایزه: لوح تقدیر، شرکت در نمایشگاه عکس و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی

نفر سوم حسین عبداللهی؛ جایزه: لوح تقدیر، شرکت در نمایشگاه عکس و هفت میلیون ریال جایزه نقدی

نفر چهارم مریم هنرمند؛ جایزه: لوح تقدیر و شرکت در نمایشگاه عکس

در بخش عکاسی حرفه‌ای از پنج نفر تقدیر به عمل آمد:

نفر اول سید سینا بشیری؛ جایزه: لوح تقدیر، شرکت در نمایشگاه عکس و ۳۵ میلیون ریال جایزه نقدی

نفر دوم فاطمه حسینی؛ جایزه:  لوح تقدیر، شرکت در نمایشگاه عکس و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی

نفر سوم منصوره سادات نوربخش؛ جایزه: لوح تقدیر، شرکت در نمایشگاه عکس و ۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی

نفر چهارم محمد امین زارعی؛ جایزه: لوح تقدیر و شرکت در نمایشگاه عکس

نفر پنجم علی کاوند؛ جایزه: لوح تقدیر و شرکت در نمایشگاه عکس

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا