اخبار مهمکمیسیون بهداشت

کمیسیون بهداشت مجلس پیگیر اجرای فراگیر طرح پزشک خانواده باشد

آستان بهارستان؛ کمیسیون بهداشت مجلس باید پیگیر اجرای فراگیر طرح پزشک خانواده باشد و رضایت پزشکان و مردم باید جلب شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کمیسیون باید پیگیر اجرای فراگیر طرح پزشک خانواده باشد زیرا با وجودی که دو دهه از زمان اجرای آن می گذرد و قرار بود به تمامی استان ها تسری یابد اما تنها در دو استان اجرا شده و نتوانستیم رضایت مردم و پزشکان را جلب کنیم.

حسن حسن نتاج با انتقاد از افزایش مشکلات بهداشتی و درمانی در کشور، گفت: در گذشته به دلیل اختصاص بیشتر بودجه و اعتبارات وضعیت بهتری داشتیم اما اخیرا به دلیل نوسانات ارز و دلار در همه بخش ها با مشکل مواجه هستیم و نیاز است این مهم مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه رضایتمندی خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان باید در اولویت قرار گیرد با اشاره به افزایش مهاجرت کادر درمان، افزود: مردم با مشکلاتی در بخش غذا، دارو و درمان و خدمات دهندگان و کادر درمان هم با مشکل تعرفه گذاری نامناسب و معیشت مواجه هستند  که در این رابطه نیاز است در مجلس و دولت به این موارد پرداخته شود.

نماینده مردم بابل در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در سراسر کشور کاهش هزینه های درمان را در پی دارد، گفت: با وجودی که دو دهه از زمان اجرای این طرح می گذرد و قرار بود همه گیر شده و به تمامی استان ها تسری یابد اما اجرای آن هنوز از دو استان عبور نکرده و نتوانستیم رضایت مردم و پزشکان را جلب کنیم؛ مسئولان مربوطه علت عدم کامل آن را عواملی از جمله کمبود و مشخص نبودن بودجه و زیرساخت ها عنوان کرده اند.

نتاج یکی از مشکلات عدم اجرای پزشک خانواده را عدم رضایتمندی پزشکان و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب دانست و ادامه داد: باید به گروه هدف توجه شود زیرا حقوق پزشکان این طرح کفاف هزینه زندگی هایشان را نمی دهد و با نارضایتی خدمات دهندگان مواجه هستیم؛ امیدواریم دولت نسبت به رفع مشکلات این طرح اقدام و رضایتمندی پزشکان را جلب کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت ورود جدی این کمیسیون برای رفع مشکلات سد راه اجرای طرح پزشکی خانواده تاکید کرد که باید به جای پرداختن به درمان که بیشترین بودجه را هم مصرف می کند به بهداشت توجه شود تا کاهش مراجعات درمانی را داشته باشیم و از این منظر بتوان بهتر عمل کرد./

پایان پیام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا