اخبار مهمکمیسیون اجتماعی

مناظره دوم پرده از حقایق کنار زد

آستان بهارستان ؛ مناظره دوم در دور دوم مناظرات انتخاباتی خواسته های مردم را برآورده نکرد و نتوانست رضایت آنان را جلب نماید.

به گزارش آستان بهارستان به قلم محمدرضا عادلی ؛ باید گفت که در مناظره دوم در دور دوم مناظرات انتخابات ریاست جمهوری و مناظره میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی چند نکته حائز اهمیت است.

نکته اول؛ مناظره دیشب یکی از بهترین برنامه های روشنگرانه در تبین دو مکتب و دو گفتمان فکری در کشور بود؛ گفتمانی که به شدت معتقد است تنها راه حل مشکلات کوتاه آمدن در برابر زورگویی نظام سلطه است و مکتبی که معتقد است مقابله و مقاومت در برابر زورگویی سلطه گران با تکیه بر داشته‌های خویش واعتماد به مردم و البته با توکل به خدا می تواند در زمان کمتر و هزینه ای اندک مشکلات را حل کند و علاوه بر آن جایگاه ایران را در جهان ارتقاء بخشید.

در مناظره دیشب که آقای پزشکیان گفتمان سازش و ترک مقاومت در برابر زورگویی آمریکا را نمایندگی می کرد به تلویح گفت که باید با دادن امتیاز به آمریکا تحریم ها را رفع کنیم این درحالی است که حسن روحانی این راه را رفت اما نه تنها هیچ تحریمی لغو نشد بلکه با خروج آمریکا علاوه بر تحریم های قبلی حدود ۷۰۰ تحریم جدید نیز علیه ایران وضع کرد!

جالب اینجاست که حسن روحانی سال ۹۷ در واکنش به خروج آمریکا از برجام در یک گفت وگوی تلویزیونی خیلی روشن گفت؛ آمریکا از ابتدای اجرای برجام نیز هرگز به تعهدات خود عمل نکرده است! و ظریف در اجلاس داوس گفت ؛ پس از ۱۸ ماه هنوز نمی توانیم یک حساب در لندن برای برای پرداخت حقوق کارکنان سفارت ایران افتتاح کنیم !

نکته دوم ؛ در مناظره دیشب آقای پزشکیان خیلی صریح از مواضع و ادعاهای خود در روزها و سال‌های قبل عقب نشست مثلاً آنجا که گفت: من حزبی نیستم ! در حالیکه صبح دیروز در دیدار با اهالی فرهنگ و رسانه به صراحت گفته بود «من اصلاحاتی هستم» !

در موردی دیگر منکر مواضع قبلی خود در مورد پرداخت یارانه شد در حالیکه در سال‌های قبل به صراحت گفته بود پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی کمر کشور را شکسته است! یا در موردی آقای پزشکیان در حالی که دیروز در جمع بازاریان تهران گفته بود؛ باید مالیات ها را صفر کرد اما در مناظره دیشب گفت در پرداخت یارانه باید از پول داران بگیریم و به نیازمندان بدهیم !

نکته سوم؛ آقای پزشکیان در اولین مناظره با بیان این حدیث که ؛کفی بالمرء کذباً أَن یُحدث بِکُلِّ مَا سَمِعَ!(برای اثبات دروغگویی و جهالت فرد همین بس که هرچه می شنود تکرارمی کند!) تلاش کرد رقبای خود را تخریب کند اما در مناظره دیشب شنیده ها را بدون تحقیق تکرار کرد تا آقای جلیلی را تخریب کند .

آنجا که گفت ؛ حمله کنندگان به سفارت عربستان و انگلیس الان در ستادهای شما هستند و وقتی آقای جلیلی گفت یک نفر را نام ببرید طفره رفت و بعد معلوم شد آقای جلیلی تنها فردی بوده که در شورای عالی امنیت ملی نسبت به اقدام علیه سفارت عربستان هشدار داده اما دولت بی اعتنایی کرده بود.

در جایی دیگر آقای پزشکیان با بیان اینکه یکی از مشاوران دکتر جلیلی گفته فرقی بین لندکروز با پژو ۴۰۵ وجود ندارد تلاش کرد او را تخریب کند این در حالی است که آن فرد (مصطفی میرسلیم) در حزب مؤتلفه فعال است که بیش از ۹۰ درصد با آقای جلیلی تفاوت دیدگاه دارند!

خلاصه اینکه مناظره دوم پرده از حقایقی کنار زد که محال بود در برنامه ای غیر از مناظره اتفاق بیفتد. زیرا مدعیان اصلاحات مرد تریبون های یک طرفه هستند و هرگز جرأت ندارند با منتقدان خود وارد مناظره شوند بهترین گواه فرار دکتر ظریف از مناظره بر سر برجام است که علیرغم دعوت های مکرر اما حاضر به مناظره با منتقدان نشده و هرگز هم حاضر نخواهد شد.پایان پیام/۱۱۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا