آسیب های اجتماعیاخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار عمومیاخبار مهم

به گزارش آستان بهارستان؛ خانه‌های ۵۶۰ میلیاردی در تهران/«دره طبقاتی» جایگزین «شکاف طبقاتی»

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ خانه های بالای ۵۰۰ میلیارد تومان و کارخانه های متعدد و اموال کلان دیگر در برابر کپرنشینان و خانه به دوشان نشان از جایگزین شدن «دره طبقاتی» به جای «شکاف طبقاتی» دارد.

هیچ شخص عاقلی با حکومت های دیکتاتوری و شاهنشاهی موافق نیست و این هم مسلم است که هیچ شخص و حکومتی از بیرون نمی تواند برای ما دلسوزتر و دایه مهربان تر از مادر باشد.

اما مهمترین و معروفترین کاخ های برجای مانده از دوران صفویه و قاجاریه در تهران (مجموعه سعدآباد با ۱۸ کاخ ، کاخ گلستان ، کاخ نیاوران ، کاخ شهربانی ، عمارت مسعودیه و بهارستان ، کاخ مرمر) هستند.

دیروز با رفتن به برخی مناطق تهران دیدم صدها کاخ قد علم کرده و تا دل کوه ها که منابع ملی هستند نفوذ کرده اند و به قول رئیس دستگاه قضا در مقابله با زمین خواری شاهد منفعالانه عمل کردن مسئولان هستیم.

وضعیت امروز جامعه، مهاجرت ها و کامنت های زیر پست های اینستاگرامی نشان می دهد که مردم ما نه از فقر، بلکه از تبعض ناراحت هستند و این امر دین و انقلاب را هم در معرض خطر قرار داده است.

آپارتمان درحال ساختی در شمال تهران که هر واحد دو هزار متری آن، ۵۶۰ میلیارد تومان قیمت دارد یکی از مصادیق جایگزین شدن دره طبقاتی، به جای شکاف طبقاتی در کشور است.

مجتمعی در ۳۱ طبقه و ۶۰ واحد آپارتمان مسکونی از ۴۵۰ تا دو هزار متر، دارای آسانسور، پارکینگ مجزا،۴۰۰ متر باغ چهارفصل، استخر، سالن جیم، اتاق بیلیارد، تراس آفتاب، سالن بدن‌سازی و ورزش‌های هوازی مجزا شامل تی‌آرایکس، یوگا و اسپا و سالن تخصصی ماساژ و فضای آب‌درمانی.

پشت بامی در ارتفاع ۱۲۵ متری دارای یک باغ با آبشار و جاده سلامتی و هلی‌پد برای رفت وآمد به برج از طریق هلیکوپتر و سالن سینمای روباز، کافی‌شاپ و مجهز به کارواش، اتاق لباسشویی و خشک شویی که درآن خدمات هتلینگ به ‌صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌شود.

کیوسک پلیس دیپلماتیک هم مخصوص ساکنان محل در امثال این کوچه ها مستقر است.

این اشخاص چقدر باید پول داشته باشند که فقط برای واحد مسکونی خود چنین مبلغی را بپردازند؟

همانجا کودک حدود ۱۲ ساله ای را دیدم که سطل زباله مکانیزه را کج کرده بود و تا کمر در آن بود

به گفته محمد علی پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با ما، به دلیل بی حساب و کتاب بودن اقتصاد، ایران تنها کشوری است که درآن عده ای می توانند یک شبه درآمدهای کلانی کسب کنند.

امیرالمومنین(ع) فرمودند اگر جایی دیدید که کاخی بنا شد، بدانید که حق فقیری غصب شده است.

فاین تذهبون؟!

به کجا می روید؟!

ترمز فساد را بکشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا