اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمقمکمیسیون اصل ۹۰

ضرورت توجه به چالش‌های اساسی قم و نقش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ دکتر سجاد باقرزاده، عضو هیات علمی دانشگاه با حضور در دفتر گروه رسانه‌ای رستار ایرانیان، به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، ضمن تبریک به فعالان این عرصه، اهمیت پاسداشت این روز را مورد تأکید قرار داد.

وی در گفت وگو با خبرنگار ما در مورد مسئولیت سنگین خبرنگاران گفت: کار خبرنگاری نیازمند سرعت، دقت و فن نگارش قوی است. خبرنگاران می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح، به ارتقای جامعه در همه ابعاد آن کمک کنند و در عوض، بی‌تقوایی در این حرفه می‌تواند آسیب‌های جدی به وجود آورد.

جایگاه رفیع خبرنگاری باید ارج نهاده شود

وی درمورد جایگاه خبرنگاری نیز گفت: جایگاه خبرنگاران باید ارج نهاده شود زیرا آن‌ها وجدان‌های جامعه را نمایندگی می‌کنند و افکار عمومی را با اطلاع‌رسانی خود شکل می‌دهند و حق و باطل را برای مردم تبیین می کنند.

نیاز به فضای رفاقت سیاسی

این عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر وحدت و رفاقت میان گروه‌های مختلف عنوان کرد: هم‌اکنون، فضای سیاسی باید به رفاقت تبدیل شود زیرا مردم از بگومگوهای سیاسی خسته شده‌اند و دعواهای جناحی و سیاسی سبب هدررفت امکانات، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها شده است.

وی ادامه داد: امروز نیاز به وحدت و همت جهادی برای پیشرفت کشور بیش از همیشه احساس می‌شود و انعکاس اخبار خوب و امیدوارکننده نیز به سود مردم و کشور است.

وی درادامه به چالش‌های موجود در استان قم اشاره کرد و گفت: استان قم با چالش‌های جدی از جمله ترافیک، فرودگاه و مترو روبرو است؛ برای حل مشکلات ترافیکی، نیاز به تعریض کمربند استان و محورهای مواصلاتی است. مشکلات ترافیک در ساعات پیک، نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

دکتر باقرزاده افزود: شهرداری و شورای شهر تصمیمات مناسبی مانند احداث خیابان‌های جدید اخذ کردند اما کافی نبوده و نیاز است با سرعت بیشتر این مشکل مرتفع شود زیرا باعث نارضایتی مردم به‌خصوص در ساعات پیکی که مردم تردد می‌کنند شده و در ایام گرم تابستان قم باعث کلافگی بیشتر و مسبب مشکلات اجتماعی مانند نزاع و درگیری است.

مشکل مترو و فرودگاه قم به صورت ملی برطرف شود

وی بر ضرورت حل مشکل فرودگاه تاکید کرد و گفت: مشکل فرودگاه قم باید به صورت ملی مورد توجه قرار گیرد. نمایندگان مجلس باید همتی مضاعف برای حل این مشکل ۱۳ ساله داشته باشند.

وی بیان کرد: درحالی مردم استان قم محروم از داشتن فرودگاه است که در برخی از شهرستان‌های کوچک هم فرودگاه وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه درمورد نیاز قم به مترو نیز گفت: پروژه مترو باید پیگیری شود. ۱۲ سال توقف این پروژه، هزینه‌های بیهوده‌ای را به مردم قم تحمیل کرده است.

وی بر ضرورت سرعت بخشیدن به پروژه‌های کلان استان تأکید کرد و گفت: هرچقدر پروژه‌های کلان معطل بماند هزینه سنگین‌تری را با توجه به تحریم و تورم بر مردم تحمیل خواهد کرد و مردم عملکرد مسئولان را با اتمام این پروژه‌ها مورد سنجش قرار می‌دهند لذا مستلزم این است که این امر سرعت داده شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا