اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمقم

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم: نیازمند بانوان مطالبه‌گر هستیم

آستان بهارستان ؛ رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: تا زمانی که بانوان و خبرنگاران مطالبه نداشته باشند نیازهایشان برآورده نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نرجس نیازمند در نشست صمیمانه با بانوان خبرنگار قم به جایگاه مهم خبرنگاران در حرکت جامعه به سمت تعالی و رفع مشکلات اشاره کرد و گفت: هر جامعه برای دستیابی به رشد و تعالی نیازمند ناظرانی آگاه و دلسوز است. این ناظران با مطالبه‌گری به‌موقع می‌توانند مانع از خروج قطار تعالی از ریل خود شوند و خبرنگاران به عنوان این ناظران بینا شناخته می‌شوند.

وی خبرنگاران را معتمدان مردم و جامعه دانست و افزود: مردم به گفته و قلم خبرنگاران اعتماد دارند و باید در حفظ این سرمایه اجتماعی کوشید و خواسته‌ها و نیازهای مردم را مطالبه کرد تا جامعه پویایی و نشاط خود را حفظ کند و مردم در توسعه کشور سهیم شوند.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم به جایگاه زنان در جامعه اشاره کرده و گفت: زمانی که این جایگاه نظارت و مطالبه‌گری به زنان سپرده شود، مردم به واسطه صداقت و مدیریت ذاتی زنان به گزارش‌های این قشر از خبرنگاران توجه بیشتری خواهند کرد. بانوان خبرنگار می‌توانند تأثیر چند برابری در افزایش اعتماد عمومی جامعه داشته باشند.

وی خواستار مطالبه‌گری بانوان خبرنگار نسبت به دغدغه‌های زنان جامعه شد و بیان کرد: زنان نیمی از جمعیت فعال یک جامعه را تشکیل می‌دهند و به واسطه نقش مهم مادری و مدیریت خانواده تأثیر قابل‌توجهی در رشد و پیشرفت کشور دارند. بنابراین نمی‌توانیم نسبت به دغدغه‌ها و حل مشکلات این بخش فعال و تأثیرگذار بی‌تفاوت باشیم.

وی تأکید کرد: به همین دلیل، من در آغاز فعالیت شورای ششم اهتمام ویژه‌ای به تشکیل کمیته بانوان و سپس کمیسیون زنان و خانواده داشتم و تا امروز به مرحله تصویب و موافقت شهرداری قم برای ایجاد چارت معاونت زنان در شهرداری رسیده‌ایم.

نیازمند ادامه داد: تلاش شورا بدون تشکیل ساختار اجرایی در شهرداری برای تأمین نیازهای بانوان نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و این امر کمیسیون زنان را مصمم می‌کند تا تا آخرین روز شورای ششم برای تشکیل این ساختار قانونی برای ارائه خدمات مطلوب و به فعلیت رساندن حقوق شهروندی زنان تلاش کند.

وی به اقدامات کمیسیون برای ارائه خدمات مطلوب به بانوان قمی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم فرهنگ اسلامی ایرانی خود را حفظ کنیم، باید به زنان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و خدماتی مطلوب به بانوان جامعه ارائه دهیم.

وی احداث بوستان‌های بانوان در همه مناطق و راه‌اندازی ورزش همگانی را به عنوان بخشی از دغدغه‌های کمیسیون زنان و خانواده مطرح کرد و تصریح کرد: سلامت خانواده با سلامت بانوان جامعه ارتباط مستقیم دارد و تلاش می‌کنیم برای افزایش سلامت و نشاط اجتماعی زنان، امکاناتی متناسب با فرهنگ خود ایجاد کنیم و زنان را از خدمات تفریحی، ورزشی و گردشگری شهر محروم نکنیم.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: امروز پیگیر ساخت و احداث بوستان جامعی برای بانوان قمی در شهر هستیم تا در این بوستان تمامی امکانات تفریحی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی را در بالاترین سطح به بانوان ارائه دهیم. برای سرعت بخشی به این فرایند نیازمند مطالبه شما بانوان خبرنگار نیز هستیم.

وی تأکید کرد: ارائه خدمات تفریحی و فرهنگی کافی قطعاً در کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان تأثیرگذار خواهد بود و در نتیجه جامعه را به سمت سلامت هدایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم نگاه‌های مردسالارانه را در مدیریت شهری کاهش دهیم و با تأکید بر فرهنگ اسلامی ایرانی، سطح خدمات‌رسانی به بانوان را به‌صورت ویژه ارتقاء دهیم.

نیازمند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درمان دردهای جامعه مانند اعتیاد، طلاق و غلبه فرهنگ غرب در فرهنگ عمومی تنها با شعار و باید و نباید رقم نمی‌خورد و رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند آگاهی، تلاش دغدغه‌مند و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند است.

نیازمند اظهار داشت: به‌طور مثال، چگونه می‌توانیم اعتیاد را درمان کنیم در حالی که هنوز مرکز ترک اعتیاد اختیاری با استانداردهای مطلوب برای زنان در قم نداریم و برای مهارت‌آموزی این بانوان بعد از ترک اعتیاد فکری نشده است؟ زنان نمی‌توانند پروسه درمان اعتیاد را در شرایطی مطلوب و با خیالی راحت از آینده و تأمین نیازهای اقتصادی خود سپری کنند.

وی سپس به برنامه‌های کمیسیون زنان در خصوص اشتغال‌زایی بانوان اشاره کرد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای اشتغال‌زایی و توسعه مشاغل خانگی برنامه‌ای است که در کمیسیون زنان شورای ششم به‌صورت جدی و هدفمند دنبال شده و به مرحله تشکیل بازارچه‌های دائمی ویژه مشاغل خانگی رسیده‌ایم.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: طی صدها ساعت جلسه و پیگیری، امروز این گزارش کوتاه ارائه می‌شود و باید بدانیم که راه طولانی در پیش داریم و اگر شما بانوان خبرنگار به‌صورت تخصصی به میدان نیایید، کار کند پیش خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا