اخبار مهمانتخاباتگزارش تولیدی

گزارش آستان بهارستان؛ چه کسانی برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ با صدور دستور برگزاری ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ توسط عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور خطاب به فرمانداران سراسر کشور رسماً روند ثبت‌نام از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در وزارت کشور انجام خواهد شد.

برخی چهره های سیاسی برای انتخابات ثبت نام کردند اما همه دوربین ها منتظر حضور چهره های شاخص هستند.

روز اول ثبت نام با پررنگ شدن حضور آیت الله رئیسی، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از حضور انصراف داد.

برخی شخصیت های شناخته شده در اولین روز ثبت نام کردند:

۱ -سردار پاسدار سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء. وی پس از ثبت نام گفت: مستقلم و به هیچ جریانی تعلق ندارم؛ از ناحیه هیچ جناحی هم مورد حمایت قرار نگرفتم و نمی خواهم هم که مورد حمایت قرار بگیرم. محمد در پاسخ به سوالی مبنی که اگر ابراهیم رئیسی وارد انتخابات شود به نفع وی کناره گیری می‌کنید؟ گفت: هر وقت آقای رئیسی اعلام کاندیداتوری کند، اعلام نظر می کنم.

۳- سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح. وی پس از ثبت نام گفت: دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است.

۳ -امیر سرتیپ محمدحسن نامی که در دولت دهم حدود شش ماه به عنوان سرپرست و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. وی پس از ثبت نام گفت: ارتش عقبه من است. اصولگرا هستم ولی مستقل آمده ام.

۴- وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی؛ وی هم پس از ثبت نام گفت: اولین گام من در صورت تشکیل دولت، حذف آقازاده ها و رانت خواران و ویژه خواران است وی افزود: تورم، رکود و مشکلات اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده و اگر حرفی نمی زنند و پای انقلاب ایستاده‌اند به حرمت اعتقادات شان، اسلام و رهبری است وگرنه مردم این مدیران کهنه، رانت خوار و آقازاده پرور را قبول ندارند.

۵- حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب اصلاحات

***

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در نخستین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۵۷ نفر نام نویسی کردند.

اما  در روز دوم ثبت نام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با دادن بیانیه ای گفت که آمدنم به صلاح ملت و مملکت نیست و از دور خارج شد.

۱- از میان چهره های شاخص محمود احمدی نژاد پرحاشیه ترین فردی بود که ثبت نام کرد؛ بالارفتن وی از نرده های وزارت کشور و ورود چندین همراه برای ثبت نام (با توجه به اینکه هرکس می تواند تنها با یک همراه باشد) از جمله حواشی بود؛ رئیس جمهور دولت های نهم و دهم پس از ثبت نام گفت: با توجه به شرایط کشور و اصرار مردم ثبت نام کردم.

۲- سیدامیرحسین قاضی زاده نائب رئیس مجلس شورای اسلامی هم که هب همراه دخترش آمده بود پس از ثبت نام گفت: آمدم تا بگویم با باندبازی های سیاسی مخالفم.

۳- محمد عباسی وزیر اسبق تعاون و ورزش و جوانان در دولت نهم و دهم

۴- صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم

۵- رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم

۶- سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده مردم دامغان در مجالس پنجم تا هفتم شورای اسلامی

افراد شناخته شده ای بودند که تا این ساعت وارد وزارت کشور شدند

این گزارش ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا