اخبار مهمکمیسیون کشاورزی

تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، خودکفایی گندم را از بین می برد

آستان بهارستان؛ نماینده مردم بیجار گروس در مجلس با بیان اینکه نباید اجازه دهیم با برخی اقدامات خودکفایی در تولید گندم از دست برود گفت: دلیل تاخیر در مطالبات گندمکاران عدم پیش بینی دقیق میزان خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه است.

علیرضا زندیان درخصوص پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: همگان از اهمیت گندم به عنوان تامین کننده بخش زیادی از امنیت غذایی اطلاع دارند و به همین دلیل و بر اساس قانون این محصول استراتژیک به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه سال گذشته باتوجه به حمایت‌های انجام شده و بارش‌های خوب در سطح کشور شاهد افزایش میزان برداشت گندم بودیم، ادامه داد: بخش تولید و کشاورزان تمام تلاش خود را برای رسیدن به خودکفایی انجام دادند اما پرداخت مطلبات با مشکل مواجه شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حدود ۴۲ هزار میلیارد از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است، عنوان کرد: دلیل تاخیر در مطالبات گندمکاران عدم پیش بینی دقیق میزان خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه بود.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری های انجام شده از سوی نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا پس از مطرح شدن موضوع در نشست سران قوا پرداخت مطالبات گندمکاران آغاز شود، ادامه داد: این تاخیر رخ داده در پرداخت پول گندمکاران ممکن است سطح زیرکشت گندم را تحت تاثیر قرار دهد و اثرات منفی در میزان برداشت داشته باشد.نباید اجازه دهیم با برخی اقدامات خودکفایی در تولید گندم از دست برود زیرا در مواقع حساس و بحرانی تامین این کالای مهم با چالش مواجه می‌شود.پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا