اخبار مهمکمیسیون صنایع

فامیل‌های قدرت و ثروت در فولاد و نفت و پتروشیمی حاکم هستند

آستان بهارستان؛ نماینده مشهد و کلات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مشاهدات فامیل‌های ثروت و قدرتی که در کشور پس از ۴۲ سال شکل گرفته، بیش از ۵۰ فامیل زمان طاغوت است.

محمدجواد کریمی قدوسی در جریان سوال خود از علیرضا رزم حسینی وزیر صمت درباره «افزایش دویست درصدی قیمت فولاد و سیمان طی هشت ماه» گفت: بر اساس مشاهدات فامیل‌های ثروت و قدرتی که در کشور پس از ۴۲ سال شکل گرفته، بیش از ۵۰ فامیل زمان طاغوت است. یک فامیل در صنعت فولاد، یکی در نفت و پتروشیمی و… هستند. نعمت زاده در باشگاه اندیشه ورزان نفت و نیرو حاکم است.

وی ادامه داد: در زمان طاغوت در کشور استعمار زده ناشی از نفوذ دولت خبیث انگلیس و حاکمیت آمریکا ۵۰ فامیل ثروت و قدرت تشکیل شده بود و هر کدام پس از انقلاب فرار کردند و اموالشان، چون تاراج مال مردم بود، به نفع مستضعفان جمع شد.

وی اضافه کرد: ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود که حاصل از ۵۰ میلیون تن سنگ آهن است. از معاون معادن آقای رزم حسینی سوال کردم و او قیمت امروز فوب هر تن سنگ آهن را ۱۵۰ دلار اعلام کرد، اما با وجود این قیمت و منبع مالی، باز هم ما باید برای تأمین قیر یک جاده روستایی تلاش کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا