اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

حضور معاون سیاسی استاندار قم در دفتر آستان بهارستان به مناسبت روز خبرنگار؛ تشکیل «کمیته رسانه» شورای اطلاع رسانی استان

آستان بهارستان؛ به مناسبت روز خبرنگار، مرتضی حیدری، به همراه محمدجواد مختاری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، با حضور در دفتر این پایگاه خبری، ضمن تبریک این روز به خبرنگاران، به بررسی مسائل و مشکلات حوزه رسانه پرداخت.

حمایت از رسانه‌های فعال و ساماندهی تبلیغات دولتی

حیدری در این دیدار بر آمادگی این معاونت بر حل مشکلات رسانه‌های فعال و برای همراهی در پیگیری مطالبات مردمی و مسائل استان در چارچوب قانون تأکید کرد.

رسانه‌های قم پالایش می‌شوند

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی رسانه‌ها و رسیدگی به مشکلات این صنف، افزود: « کمیته رسانه شورای اطلاع‌رسانی به‌زودی تشکیل و کمیته‌ای ویژه برای بررسی و رفع مشکلات صنفی رسانه‌ها ایجاد می‌شود. یکی از اهداف اصلی این کمیته، پالایش رسانه‌های استان قم و شناسایی فعالان واقعی این حوزه است.»

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم در پاسخ به چرایی پرداخت طولانی مدت مطالبات رسانه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی با وجود دریافت هزینه قبل از عقد قرارداد، بیان کرد: «در کمیته رسانه شورای اداری استان به بحث مشکلات و اقتصاد رسانه ورود پیدا خواهیم کرد تا همه اقدامات طبق روال قانونی و سامانه‌ای انجام و توزیع آگهی‌های دولتی در استان ساماندهی شود و از اعمال سلیقه‌ها و روابط شخصی جلوگیری شود.»

وی بیان کرد: شورای اطلاع‌رسانی استان از این پس به‌طور منظم تشکیل خواهد شد و مسائل این صنف در این شورا حل و فصل خواهد شد.»

برگزاری منظم شورای اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی فعالیت‌ها

وی با اشاره به اینکه ۶۲۷ رسانه در استان قم مجوز فعالیت دارند که برخی درون سازمانی هستند و نیمی از آن ها فعال نیستند، گفت: «بر اساس آمار، در سامانه جامع رسانه‌های کشور حدود ۳۰۰ خبرنگار و در خانه مطبوعات بیش از ۲۰۰ خبرنگار عضو هستند. با پالایش مشترک در سامانه جامع رسانه‌های کشور، خانه مطبوعات و معاونت مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اطلاع‌رسانی نیز آن لیست را تایید می‌کند و اصحاب رسانه واقعی و فعال مشخص می‌شوند.»

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم تصریح کرد: «یکی از اقدامات شورای اطلاع رسانی استان باید پالایش رسانه‌های استان باشد زیرا مردم و مسئولان باید در جریان باشند کدام افراد فعال هستند و کدام رسانه تولید محتوا دارد و پیگیری و فعالیت می‌کنند.»

رسانه؛ سلاح اصلی در جنگ روایت‌ها

وی با اشاره به جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه ایران نیز اظهارداشت: «در جنگ نابرابر رسانه‌ای، مهم‌ترین سلاح ما جهاد تبیین و ایجاد وحدت است. خبرنگاران باید با قدرت در این میدان حاضر باشند و به ابزار روز مجهز شوند.»پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا