اخبار مهمکمیسیون شوراها

 پیاده‌روی اربعین فرصتی برای تربیت نسل جوان است

آستان بهارستان؛ عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس، بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی پیاده‌روی اربعین در آموزش و تربیت دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: اعضای کمیسیون آموزش با همکاری نهادهای فرهنگی برنامه‌هایی برای انتقال ارزش‌های عدالت، ایثار و مسئولیت‌پذیری در دستور کار دارند.

رمضان رحیمی دشتلویی عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، بر اهمیت استراتژیک پیاده‌روی اربعین در تربیت نسل نوجوان و انتقال ارزش‌های عدالت‌خواهی و ایثار تأکید کرد و گفت: نقش مجلس و کمیسیون آموزش در بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی این رویداد بسیار کلیدی است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت فرهنگی و بین‌المللی اربعین اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین فرصتی منحصربه‌فرد برای پیوند دادن مفاهیم عدالت، ایثار و مقاومت با نظام آموزشی کشور است. در شرایط پیچیده منطقه خاورمیانه و ظلم‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین، ضرورت دارد مجلس و کمیسیون آموزش برنامه‌ای راهبردی برای بهره‌گیری از این ظرفیت تدوین کنند تا صدای مظلومان به جهانیان برسد.

نقش کمیسیون آموزش در تربیت نسل آینده

این نماینده مجلس با تأکید بر نقش حساس کمیسیون آموزش در تربیت نسل آینده، افزود: کمیسیون آموزش در هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی و دیگر نهادهای فرهنگی نقش مهمی دارد تا پیام تربیتی و آموزشی اربعین از طریق برنامه‌های رسمی و غیررسمی به نوجوانان منتقل شود. این اقدامات شامل توسعه محتوای آموزشی مرتبط با قیام عاشورا در کتاب‌های درسی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و ایجاد کانال‌های ارتباطی دیجیتال برای تعامل دانش آموزان سراسر کشور است.

اربعین؛ مدرسه عملی ارزش‌های اخلاقی

وی با تأکید بر بُعد تربیتی این رویداد برای دانش‌آموزان، گفت: اربعین حسینی در حقیقت یک مدرسه عملی است که ارزش‌هایی مانند صبر، فداکاری، مسئولیت‌پذیری و گذشت را به دانش‌آموزان تعلیم می‌دهد؛ دانش‌آموزان از طریق داستان‌سرایی، روایت‌های تاریخی و احادیث با واقعه کربلا و شهادت یاران وفادار امام حسین (ع) آشنا می‌شوند و درک عمیق‌تری از مفاهیم ایثار، وفاداری و عدالت پیدا می‌کنند.

هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی برای حضور امن دانش‌آموزان

رحیمی در ادامه اظهار داشت: کمیسیون آموزش با پیگیری هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذی‌ربط، نقش مهمی در تسهیل حضور امن و آسوده دانش‌آموزان و جوانان در مسیر پیاده‌روی دارد. این اقدامات شامل اطلاع‌رسانی پیش از سفر، هماهنگی برای خدمات رفاهی و بهداشتی و حمایت از زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی در مسیر پیاده‌روی است.

معرفی اربعین به‌عنوان نماد جهانی صلح و عدالت

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: همچنین کمیسیون آموزش با همکاری کمیسیون‌های فرهنگی و امنیت ملی، پیگیری‌های لازم را برای معرفی اربعین به‌عنوان یک نماد جهانی صلح و عدالت در دستور کار قرار می‌دهد. هدف این است که پیاده‌روی اربعین نه تنها یک حرکت مذهبی، بلکه تجربه‌ای تربیتی، آموزشی و اجتماعی مؤثر برای نسل جوان باشد و پیام‌های انسانی، اخلاقی و دینی را به جهانیان منتقل کند.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: با تقویت برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مرتبط با اربعین و حمایت کمیسیون آموزش از نهادهای تربیتی و فرهنگی، می‌توان این رویداد را به الگویی جهانی در ترویج ارزش‌های انسانی و دینی تبدیل کرد و نسل آینده را با مفاهیم ایثار، عدالت‌خواهی و مسئولیت اجتماعی آشنا ساخت.پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا