اخبار مهمکمیسیون حقوقیکمیسیون کشاورزی

عضو هیات رئیسه مجلس در گفت وگو با آستان بهارستان: مجلس باید مانع فساد نهاده های دامی می شد/ اثربخشی نظارت مجلس بایستی بیشتر شود

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ ماندن نهاده های دامی در گمرک از سال ۹۷ و فساد آن ها، خبر تلخی است که گرسنگی دام ها و افزایش قیمت گوشت و لبنیات و ضرر اقتصادی دامداران که منجر به کشتار دام ها شده از تبعات آن است.

در این خصوص نظر حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی و عضو هیات رئیسه و نماینده مردم شاهین شهر،  میمه و برخوردار در مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم؛ مشروح گفت وگوی ما را در ادامه می خوانید:

  • دپوی نهاده های دامی در گمرک از سال ۹۷، چه دلیلی داشته و چرا فاسد شده و اگر دولت هم اجازه ترخیص نداده چرا مجلس اقدامی نکرده است؟

نماینده های مجلس شورای اسلامی بارها این موضوع را دنبال کرده اند. اما باید اعتراف کنیم که اثربخشی نظارت مجلس بایستی بیشتر شود. نظارت باید بتواند به نحوی اثرگذار باشد که از چنین تصمیم نگرفتن ها و بلاتکلیفی ها یا ترک فعل ها پیشگیری کند.

امنیت مواد غذایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد ؛ این ها چیزی جز ترک فعل و انجام ندادن مسئولیت نیست که توسط مدیران حوزه های مربوط به واردات و صادرات و جهاد کشاورزی اتفاق افتاده است.

  • وجود فساد و سم در نهاده ها را تایید می کنید؟

در شرایط نامناسب و رطوبت و گرمای زیاد ذرت و دیگر نهاده ها طبیعتا دچار فساد می شود.

رصد مجلس و نهادهای نظارتی بر نهاده های دامی

  • گویا اداره استاندارد از تایید فساد نهاده ها خودداری می کند و می خواهند به دام ها بدهند. مجلس اقدامی انجام نمی دهید که معضل بعدی ایجاد نشود؟

بایستی توسط مسئولان و دامپزشکی ممانعت شود. دستگاه های اجرایی و دستگاه های ذیربط از جمله کمیسیون کشاورزی مجلس این بحث را رصد کنند.

  • چطور با وجود نیاز کشور نهاده های دامی سه سال در گمرک می ماند؟

هماهنگی ها و اقدامات مدیریتی لازم وجود ندارد و ارز لازم برای ترخیص آن ها به موقع تامین نشده است.پایان پیام/۱۱۰

فاطمه سادات محمدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا