اخبار مهمکمیسیون سیاسی

باید به مشکلات خوزستان نگاه ملی داشته باشیم

آستان بهارستان؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کم‌توجهی به تامین زیرساخت‌های مرتبط با نیازهای اصلی کشور را علت مشکلات کنونی خوزستان عنوان کرد و گفت: باید نگاه ملی به مشکلات خوزستان داشته باشیم و با تمرکز بر اصلاح زیرساخت‌ها، مشکلات این استان را رفع کنیم.

«محمود عباس زاده مشکینی» امروز (چهارشنبه) با اشاره به کمبود آب در خوزستان و اعتراضات اخیر مردم در این استان گفت: نارسایی‌های فعلی استان خوزستان ناشی از کم توجهی به مسائل زیرساختی و سرمایه‌گذاری در آن است و در واقع باید به موقع و بر اساس پیش‌بینی‌ها در آب، مسکن، دارو و درمان و حوزه انرژی برق سرمایه گذاری شود تا زیرساخت‌ها از بین نرود.

وی با اشاره به مشکلات استان خوزستان در حوزه آب بیان داشت: در روزهای اخیر توجه ملی معطوف به حل مشکلات مردم خوزستان است و امیدواریم با یک کار جهادی، تمرکز ملی و تزریق اعتبار کلان، مشکلات خوزستان حل شود.

این نماینده مجلس افزود: مساله بحران آب در خوزستان باید درسی برای آیندگان باشد که نباید از بحث زیرساخت‌ها به ویژه در آنجایی که مربوط به نیازهای اولیه جامعه است، غفلت شود.

توجه همگانی و ملی به حل مشکلات خوزستان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز امیدواری نسبت به حل فوری مشکلات مردم خوزستان گفت: امید است با توجه همگانی و ملی به حل مشکلات خوزستان، این مساله حل شود و با تمرکز بر اصلاح زیرساخت ها در آینده شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه در دنیا هم این‌گونه مشکلات وجود دارد و برخی اتفاقات خسارات بزرگ و تلفات بیشتری به وجود می آورد اما چگونگی حل بحران مهم است.

محمود زاده مشکینی با اشاره به تبلیغات رسانه ای بیگانه برای تشدید فضای امنیتی در خوزستان یادآور شد: بدخواهان ملت ایران با توجه به نقش محوری جمهوری اسلامی در منطقه، دنبال کوچکترین فرصتی هستند تا افرادی را تحریک کرده و از آن سوءاستفاده کنند؛ این موضوع تازه ای نیست و این رسانه‌ها نمی توانند دایه دلسوزتر از مادر برای ملت ایران باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: برخی افرادی که در این قضایا می خواهند سوء استفاده کنند، دستشان تا مرفق به خون این مردم آلوده است  و جز خیانت در پرونده‌شان چیز دیگری نیست. مردم خوزستان این عناصر خارج نشین را بهتر از همه می شناسند و به موقع پاسخ پشیمان کننده به این تحرکات موذیانه خواهند داد.

نماینده مردم مشکین شهر در مورد اقدامات مجلس برای حل مشکلات مردم خوزستان اظهار داشت: مجلس برای تخصیص اعتبارات به خوزستان کمک می کند و با وجود محدودیت های مالی کشور، تخصیص های این حوزه نزدیک به صد درصد انجام شده است و استفاده از سایر منابع  برای حل این بحران در دستور کار فوری قرار می گیرد.پایان پیام/۱۱۰

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا