اخبار مهمکمیسیون اجتماعی

لب خوزستان با تانکر تـَر نمی‌شود / راهکار کوتاه مدت برای بلند مدت جواب نمی‌دهد

آستان بهارستان؛ رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آبرسانی به صورت تانکر که امروز شاهد آن هستیم راهکاری موقتی است و پاسخگوی تشنگی خوزستان در بلند مدت نخواهد بود.

سید کریم حسینی در مورد آخرین وضعیت خشکی و بی آبی استان خوزستان گفت: تدابیری مقطعی برای جبران خشکسالی و کم آبی برای خوزستان اندیشیده شده است که همگی مسکن‌های لحظه‌ای برای پهنای خشکی خوزستان هستند.

وی افزود:نیازمند به مصوبه‌های دائمی و کارشناسی شده هستیم تا جبران کننده خشکسالی چندین ساله خوزستان باشد. ۱۵ سال است که این استان با مشکلات عدیده‌ای از جمله خشکسالی روبرو است. شدت و ضعف آن با توجه به شرایط تغییر می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: در طی یک دهه اخیر فقط دو الی سه سال این استان ترسالی داشته است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به تغییرات اکوسیستمی که امروزه شاهد آن هستیم نمی‌توانیم شرایط زیست محیطی و میزان بارندگی برای این استان جنوبی کشور پیش بینی کنیم. تضمینی برای سال‌های آینده در جهت بهبود شرایط نیست. باید تصمیمات درست و سازنده‌ای در راستای سدسازی داشته باشیم.

طرح انتقال آب متوقف شود

حسینی تاکید کرد: منتفی کردن طرح انتقال آب که از گذشته بارها به آن هشدار داده شده در شرایط کنونی یک امر ضروری است. هم اکنون مردم از شرایط فعلی رضایت نسبی دارند. اما مردم سوال دارند که اگر در آینده این وضعیت ادامه داشته باشد چه اتفاقی برای کشاورزی، دامداری و آب شرب آنان رخ خواهد داد؟

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان درمجلس گفت: آب رسانی به شهرها و روستای استان خوزستان یک موضوع اصلی و اساسی است که بارها در مورد آن صحبت شده است. این مسئله نیازمند اعتباراتی خارج از اعتبارات سال مالی و بودجه سالانه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: یکبار برای همیشه موضوع آبرسانی به استان‌های محروم جنوب کشور ازجمله خوزستان مورد توجه قرار بگیرد. این اطمینان از طرف مردم حاصل شود که اگر در حوزه آب صنعتی و یا کشاورزی مشکلات دارند برای مصارف ضروری و آب شرب با مشکل روبرو نخواهند شد.

آب و آبرسانی را در خوزستان در یابید

حسینی یادآور شد: مشکل اصلی خوزستان “آب” و اولویت ابتدایی “آبرسانی” است. برای این مسئله طرح‌ها و تدابیری پیش بینی شده که برخی از آنها نیمه کاره رها شده است.

آبرسانی با تانکر جبران تشنگی خوزستان  در بلند مدت نیست

نماینده مردم اهواز ادامه داد: برخی از روستاهای این استان با تانکر آبرسانی می‌شوند. آبرسانی که به صورت تانکر امروزه شاهد آن هستیم راهکاری موقتی است و پاسخگوی تشنگی خوزستان در بلند مدت نیست.

هیأتی از کمیسیون اصل ۹۰ به خوزستان سفر می کند/ مسئولان متخلف به دستگاه قضایی معرفی می شوند

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: با رها سازی آب کرخه تا حدودی آب به هور العظیم رسیده است. طبق نظر کارشناسان هنوز به میزان مطلوب آبرسانی نشده است. قطعا برای رسیدن به شرایط نرمال باید حقابه بیشتری به هورالعظیم اختصاص داده شود. اما از شرایط بحرانی مقداری فاصله گرفته است.پایان پیام/۱۱۰

منبع: خانه ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا