اخبار مهمکمیسیون اجتماعی

دولت با بودجه پنج هزار میلیاردی کاهش آسیب‌های اجتماعی چه کرد؟

آستان بهارستان؛ نایب رئیس کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه مجلس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پنج هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده، گفت: قطعا قرارگاه‌ها و دستگاه‌هایی که برای کاهش این آسیب‌ها بایستی وظایفی را عملیاتی می‌کردند را رصد خواهیم کرد.

علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پنج هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده، اظهارداشت: قرارگاه‌ها و دستگاه‌هایی که برای کاهش این آسیب‌ها بایستی وظایفی را عملیاتی می‌کردند را رصد خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی از رصد نظارتی مستمر وماهانه مجلس بر اجرای این قانون خبر داد.

وی گفت: برخی دستگاه‌ها این قانون را به خوبی اجرا می‌کنند  برخی اجرا نمی کنند. مجلس باید نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشد.

بابایی کارنامی همچنین درباره اقدامات نظارتی این کمیسیون به موضوع نظارت بر اجرای قانون استفساریه تعیین تکلیف استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: اعضای این کمیسیون به موضوع ورود کرده و آنرا پی‌گیری کرده‌اند زیرا نظارت بر اجرای قانون از اهمیت بالایی برخوردار است.

قانون استفساریه تعیین تکلیف استخدام فرزندان شهدا به تصویب رسید

وی با بیان اینکه قانون استفساریه تعیین تکلیف استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران توسط کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده است، افزود: برخی دستگاه‌ها این قانون را اجرا می‌کردند و برخی دیگر هم اجرا نمی‌کردند.

وی افزود: این کمیسیون جلسات نظارتی خود را درباره نظارت بر قوانین مجلس آغاز کرده است. اگر دستگاه‌ها از اجرای قانون سرباز بزنند براساس اختیارات قانونی، مجلس از ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی استفاده کرده و پرونده این تخلفات را به قوه قضاییه ارسال خواهد کرد. مجلس ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ اعتبار در نظر گرفته بود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه و در پی تخصیص بودجه این موضوع از سوی مجلس به سازمان اداری و استخدامی کشوری و بنیاد شهید بیش از ۳۰ هزار نفر از ایثارگران بایستی بر اساس این قانون استخدام شوند.

وی ادامه داد: قرار بر این شد که سازمان اداری و استخدامی کشوری در این حوزه دقت نظر بیشتری داشته باشد و لوایح بهتری را در جهت ساماندهی نیروهای انسانی در شهرداری‌ها، دستگاه‌های دولتی و ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران تنظیم کرده و نگرش مثبتی نسبت به این موارد داشته باشد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا