اخبار مهمکمیسیون اقتصادی

اخد مالیات از خانه های خالی و خودروهای لاکچری اعمال می شود

 آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اخد مالیات از خانه های خالی و خودروهای لاکچری در بودجه ۱۴۰۱ اعمال می شود.

مهدی طغیانی گفت: متاسفانه مالیات بر خانه های خالی و خودروهای لاکچری علی رغم آماده بودن دستورالعمل های اجرایی، هیچگاه از سوی هیئت دولت سابق به تصویب نرسید. این دو پایه مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ اعمال می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هم اکنون اصلاحات لازم بر روی طرح مالیات بر عایدی سرمایه‌ در حال انجام است. پس از آن با ارجاع به هیئت رئیسه، در دستور کار بررسی در صحن علنی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بحث اصلی درباره مالیات بر عایدی سرمایه، پیرامون بسترهای اجرایی و سامانه‌های این طرح است. زمان بررسی کلیات طرح مطرح شد که بانک اطلاعاتی فعلی برای پیاده‌سازی چنین طرح عظیمی کفایت نمی‌کند.

وی افزود: باید زیرساخت اطلاعاتی برای اجرای این طرح ایجاد شود. لذا هم اکنون در کمیسیون اقتصادی در حال اضافه کردن بستر اجرایی به طرح قبلی هستیم که کلیات آن در صحن مجلس به تصویب رسید.

زیرساخت های اطلاعاتی باید تکمیل شود

طغیانی گفت: با توجه به اینکه اجرایی شدن این طرح وابسته به وجود زیرساخت‌های اطلاعاتی است. از آنجا که ایجاد این زیرساخت‌ها حداقل یک سال زمان خواهد برد. به نظر نمی‌رسد که اجرای طرح حتی در سال ۱۴۰۱ نیز میسر باشد. اما این امیدواری وجود دارد که در صورتی که روند ایجاد سامانه‌های زیرساختی مورد نیاز به درستی طی شود، از سال ۱۴۰۲ قابل پیاده‌سازی باشد.

وی گفت: نگاه ما به برخی پایه‌های مالیاتی مانند عایدی سرمایه نگاهی بودجه‌ای نیست. صرفاً نگاه ما جلوگیری از سوداگری در برخی بازارها از جمله بازار مسکن، زمین، طلا و خودرو است. اما در حوزه مالیات بر مجموع درآمد هدف ما این است که آن دسته از افراد که به هر نحوی فرار مالیاتی دارند را در تور نظارتی قرار دهیم.

وی گفت: بنده مستقیما مسئول پیگیری این موضوع هستم. وزیر جدید اقتصاد، موافقت کرد تا سازمان امور مالیاتی عقب ماندگی های خود در خصوص پیاده سازی این دو پایه مالیاتی را اعلام کند. تاکید ما این است که این امر در بودجه ۱۴۰۱ اعمال شود.پایان پیام/۱۱۰

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا