اخبار مهمکمیسیون شوراها

یک چهارم نماینده ها در رای گیری ها شرکت نمی کنند/ بی تفاوتی نمایندها در رای گیری صحن نگران کننده است

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار نماینده ها در صحن علنی مجلس از آنها خواست که در رای گیری های صحن مشارکت بهتری داشته باشد.

جلال رشیدی کوچی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس از عملکرد ضعیف نماینده ها در رای گیری های صحن مجلس انتقاد  کرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نماینده ها تاکید کردند که نماینده ها در جلسات کمیسیون و در صحن مجلس حضور فعال داشته باشند. اگر من امروز موضوعی را مطرح می کنم مسئله ای است که از کف جامعه به من منتقل شده است. مردم امروز نگرانند و با دقت رفتار نماینده ها را رصد می کنند.

وی افزود: این موضوع جای نگرانی دارد که یک چهارم از نماینده ها حاضر در صحن در رای گیری ها شرکت نمی کنند. ما در این رای گیری ها بر زندگی انسان های زیادی تاثیرگذار هستیم. کلمه به کلمه‌ این طرح‌ها در زندگی میلیون‌ها انسان تاثیر دارد.

برای ثانیه های مجلس باید در قیامت پاسخگو باشیم

نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: این بی تفاوتی نماینده ها نگران کننده است. آن وقت اسم خودمان را مجلس انقلابی گذاشته ایم. انقلابی بودن با بی تفاوت بودن زاویه دارد. در روز قیامت برای هر کدام از ثانیه‌ها که در اینجا حضور داشتیم از ما سوال می‌کنند.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که جلسات مجلس از طریق مانیتورها در مجلس نمایش داده می‌شود و مردم آن را مشاهده می‌کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: بی‌تفاوتی برخی نماینده ها در رای دادن به موارد مورد بررسی در صحن به دفعات تکرار می‌شود تا جایی که رییس مجلس باید هر روز در این رابطه تذکر دهد.

***

پیشتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس چندین بار در این خصوص تذکر داده بود. وی به نماینده ها هشدار داده بود که این‌موارد در گزارش عملکردی آنها درج می شود.

این قبیل نماینده ها که در رای گیری ها شرکت نمی کنند و یا بی تفاوت هستند. یا آنگونه که باید به انقلاب پایبند نیستند به شفافیت آرای نماینده ها رای نمی دهند. پیان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا