اخبار مهمکمیسیون اجتماعی

آشفتگی در بازار بلیت‌ پروازهای اربعین توجیه ندارد/ ستاد اربعین و وزارت راه نظارت کنند

آستان بهارستان؛ رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: آشفتگی موجود در بازار بلیت‌های رفت و برگشت عراق هیچ توجیهی ندارد. وی از ستاد اربعین و وزارت راه خواست تا قیمت مشخصی برای این بلیت‌ها تعیین کنند که برای ۱۰ روز بعد از اربعین نیز ثابت باقی بماند.

قیمت بلیت‌های دو طرفه اربعین پنج تا شش میلیون تومان اعلام شده بود اما قیمت‌های عجیبی در بازار مشاهده می‌شود. فقط بلیت‌های یک طرفه هم برای این مسیر وجود دارد. رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس از این شرایط انتقاد کرد.

احد آزادی خواه گفت: امسال شرایط سفر زائران اربعین به عراق برای شرکت در مراسم پیاده روی به دلیل شیوع کرونا خاص است. دولت عراق به نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران آمار زائران ایرانی را تا الان به دو برابر افزایش داده است. ما هم باید وضعیت داخلی را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که انگیزه در مردم برای عزیمت به این سفر ایجاد شود. زائران نباید با مانع مواجه شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت:  سفر اربعین با وجود کرونا به صورت هوایی است. لذا یکی از مهمترین مسائل تهیه بلیت هواپیما است.

بلیت اربعین باید ثابت بماند

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی باید با تدبیر وزارت راه و شهرسازی و ستاد اربعین به گونه‌ای به ارائه خدمات بپردازند که قیمت بلیت‌ها ثابت بماند. زائران باید بتوانند برای این سفر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. چرا که رقم کنونی این بلیت‌ها بسیار بالا است.

این نماینده مردم در مجلس گفت: آشفتگی موجود در بازار بلیت‌های رفت و برگشت به عراق اصلا توجیهی ندارد. یکی از اقداماتی که انتظار می‌رود ستاد اربعین انجام دهد و وزارت راه و شهرسازی هم برای آن تدبیری بیندیشد، این است که قیمت مشخصی را برای بلیت‌های سفر زیارت به عراق تعیین کنند. باید به مردم اعلام کنند تا ۱۰ روز بعد از اربعین نیز تغییری در قیمت بلیت ایجاد نمی شود.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس تاکید کرد: این حداقل حقی است که مردم و زائران دارند. ستاد اربعین و وزارت راه باید این حق را محقق کرده و نظارت جدی داشته باشند. پایان پیام۱۱۰/

منبع: خانه ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا