اخبار مهمکمیسیون اجتماعیکمیسیون برنامه و بودجه

مجلس بررسی حقوق‏‌های نجومی را آغاز کرد

آستان بهارستان؛ نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای گروه تحقیق و تفحص این کمیسیون با حضور در دستگاه‌‎‌های نظارتی بررسی وضعیت پرداخت حقوق‌‎‌های نجومی و غیرمتعارف را آغاز کردند.

سید محمد رضا میر تاج الدینی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهارداشت: در ارتباط با حقوق‌‎های نامتعارف و نجومی گروه ۱۲ نفری تحقیق و تفحص تعیین شد که به تایید هیات رئیسه مجلس رسید و ریاست مجلس نیز حکم اعضای گروه را صادر کردند.

وی بیان کرد: نخستین نشست این گروه با حضور هیات رئیسه تشکیل و فرایند این تحقیق و تفحص از حقوق‌‏های نجومی و نامتعارف با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است.

میرتاج الدینی ادامه داد: در روند تحقیق و تفحص هدف نخست شناسایی روزنه‌ها و زمینه‌هایی است که منجر به پرداخت حقوق‌های نجومی، غیرمتعارف، ضدعدالت و تبعیض آمیز می‌شود.

حقوق‎‌های نجومی به هنگام دور زدن قانون شکل می‌‏گیرد

وی گفت: حقوق‎‌های نجومی به هنگام دور زدن قانون شکل می‌‏گیرد و فرار از ضوابط و آیین نامه‎‌های پرداخت حقوق از دیگر موارد منجر به پرداخت‌‏های حقوق نجومی است.

میرتاج الدینی افزود: به طور معمول وقتی حقوق نجومی در شرکت‌های دولتی برخی از بانک‌ها و سازمان‌های بیمه و نمونه آنها اتفاق می‌افتد، نگاه کارشناسی برای بررسی این کار وجود دارد و در این ارتباط برنامه‌‏ها تحقیق و تفحص کمیسیون مجلس سورای اسلامی از صفر شروع نمی‌شود بلکه از جاهایی که دیوان محاسبات و سایر دستگاه های نظارتی کارها و برنامه‏‌هایی را احصا کرده اند، اقدام‌‎های بعدی صورت می‏‌گیرد.

میرتاج الدینی تصریح کرد: امیدواریم در چند ماه آینده نتیجه این تحقیق و تفحص پیرامون حقوق‌‎های نجومی با روشن شدن ضوابط و مصداق‌‎های آن هر چه آشکار شود به صورت شفاف به مجلس ارائه می‎‌شود تا در ادامه مجلس نسبت به اطلاع‌رسانی آن به مردم اقدام کند.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب با هدف سفر سه روزه و بازدید از پروژه‌های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی، بازدید از گلخانه های شهرستان دشتی، شرکت در شورای برنامه ریزی استان بوشهر، بازدید از بنادر و نیروگاه اتمی بوشهر وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه شدند.

اعضای این کمیسیون صبح امروز از تاسیسات بندری بوشهر بازدید و در ادامه نیز بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر را در برنامه پایانی سفر خود به بوشهر در دستور کار دارند.

طرح اصلاح قانون شفافیت اموال مسئولان تقدیم هیات رئیسه می شود

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم قید محرمانگی اموال مسئولان باید برداشته شود چرا که اگر اموال مسئولان از طریق شرعی و قانونی کسب شده هیچ نگرانی و ملاحظه ای وجود ندارد.

کیومرث سرمدی اظهار کرد: به زودی طرح خود را مبنی بر اصلاح قانون شفافیت اموال مسئولان در پاسخ به خواسته بجای مردم وفادار و ولایی تقدیم هیات رئیسه خواهم کرد.

وی با بیان اینکه معتقدم قید محرمانگی اموال مسئولان باید برداشته شود، تصریح کرد: معتقدم مردم ولی نعمت ما هستند و اگر اموال مسئولان از طریق شرعی و قانونی کسب شده هیچ نگرانی و ملاحظه ای ندارد و اتفاقا عمیقا معتقدم که این کار به افزایش اعتماد ملی می انجامد و مردم متوجه می شوند که خیل عظیمی از مدیران نظام شرافتمند و سالم زندگی می کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظام اسلامی با برخوردهای جدی در دو سال اخیر با دانه درشت ها ثابت کرده که پتانسیل حذف خائنین به ملت را به خوبی دارا است.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا