اخبار مهمکمیسیون اقتصادیکمیسیون صنایع

قیمت لوازم خانگی به حالت قبل باز‌می‌گردد / مجلس به تولیدکنندگان چک سفید امضاء نداده است

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ دو نماینده مجلس وعده بازگشت قیمت لوازم خانگی به قبل از ممنوعیت ورود کالاهای کره ای را دادند و تاکید کردند مجلس به تولیدکنندگان چک سفید امضاء نداده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: با پیگیری کمیسیون صنایع مجلس و اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کننده تولیدکنندگان لوازم خانگی موظفند که قیمت‌ها را به حالت قبل بازگردانند. البته تعدادی از آنها این کار را کرده‌اند.

علی جدی با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی به دنبال ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای گفت: با پیگیری‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس و اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان بنا شد تا قیمت لوازم خانگی به حالت قبل بازگردد.

وی افزود: تاکنون تعدادی از تولیدکنندگان لوازم خانگی قیمت‌ها را به حالت قبل بازگردانده‌اند. مابقی نیز باید این بازگشت قیمت‌ها به حالت قبل را اجرایی کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهارداشت: دلیلی ندارد که تولیدکنندگان لوازم خانگی ما بخواهند قیمت‌ها را افزایش دهند. این افزایش قیمت هیچ توجیهی ندارد.

جدی گفت: با ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی فرصت خوبی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی در داخل فراهم شد تا بتوانند از نظر کمی و کیفی تولیدات خود را ارتقا دهند. آنها باید قدر این فرصت را بدانند.

نماینده مردم شیروان در مجلس افزود: اگر تولیدکنندگان لوازم خانگی کیفیت کالاهایشان را افزایش دهند و بتوانند با حداقل قیمت کالاهایشان را عرضه کنند، فرصتی برای خود آنهاست. چراکه زمینه برای محصولاتشان به کشورهای خارجی فراهم می‌شود. اگر از این فرصت استفاده نکنند و بخواهند کالاهای بی کیفیت و با قیمت بالا به مردم عرضه کنند بعد که فضا باز شد هیچ کس دیگر رغبتی به خرید محصول شرکت ایرانی نخواهد داشت.

مجلس به تولیدکنندگان چک سفید امضاء نداده است

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم اظهارداشت: خط قرمز اصلی ما در منع واردات لوازم خانگی از کره حمایت از مصرف ‌کننده است. تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور بدانند که اگر این موضوع دچار خدشه شود با آنها مقابله خواهیم کرد.

غلامرضا مرحبا با اشاره به افزایش قیمت محسوس لوازم خانگی به دنبال ممنوعیت واردات این کالاها از کره‌جنوبی در کشور افزود:‌ تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور باید بدانند که کسی به آنها چک سفید امضاء نداده است.

وی افزود: خط قرمز ما معیشت و رفاه مردم و حمایت از مصرف‌کننده است. ما به دنبال آن بودیم تا با ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره به کارگر ایرانی فرصتی داده شود. در مقابل هم کره از شرایط اقتصادی و سیاسی پیش آمده در سطح بین‌الملل سوء استفاده نکند و با تحمیل کالاهای ساخته شده خود بخواهد پول این کالاها را به محل پول‌های بلوکه شده در کره برداشت کند.

هدف از ممنوعیت لوازم خانگی کره ای حمایت از کارگر ایرانی بود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: هدف ما از ممنوعیت واردات لوازم خانگی جلوگیری از سوء استفاده کره‌ای‌ها بود. آنها با پول ما برای کارگر خود شغل ایجاد و کالای ساخته شده را به ایران صادر می کردند. گفتیم ما زمینه کار را برای کارگر ایرانی فراهم آوریم.

مرحبا خاطرنشان کرد: قرار نیست مانند صنعت خودرو برای شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی نیز شرایط فراهم شود. اینگونه که کالاهای بی‌کیفیت و با قیمت بالا را تولید کنند و مردم هم ناچار به خرید کالاهای آنها باشند. اصلا و ابداً این اتفاق قرار نیست بیفتد.

وی افزود: تولیدکننده های لوازم‌خانگی حواسشان باشد که بناست آنها در یک فضای رقابتی کار کنند. باید کیفیت کالاهایشان را افزایش دهند. با تولید لوازم‌خانگی در داخل از اشتغال کارگران نیز حمایت شود. باید با تولید محصول با کیفیت مردم هم راضی باشند. اگر هر کجای این معادله به هم بخورد ما جلوی آن را خواهیم گرفت.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا