اخبار عمومیاخبار مهمکمیسیون شوراها

اجازه راهزنی دریایی به آمریکا نمی ‌دهیم/ حضور آمریکا در منطقه مسبب ناامنی است

آستان بهارستان؛‌ رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها با اشاره به تلاش آمریکا برای سرقت نفتکش ایرانی گفت: آمریکا باید بداند دوران بزن در رو تمام شده است. جوانان ایرانی اجازه راهزنی دریایی و سرقت اموال ملت را به آنها نخواهند داد.

محمدصالح جوکار گفت: اقدامات سلطه‌طلبانه آمریکا در خلیج فارس بی‌پاسخ نمی‌ماند. جمهوری اسلامی از اقدامات آمریکا در خلیج فارس چشم پوشی نمی‌کند. به شدت با دزدی‌های بین المللی برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد اخیر نیروی دریایی سپاه با سرقت دریایی آمریکا نشان‌دهنده اقتدار نیروهای مسلح است. ایران اسلامی در برابر این زیاده‌خواهی‌ها سکوت نمی‌کند. به شدت با سلطه‌طلبی آمریکا در منطقه برخورد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: حضور آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان موجب ناامنی منطقه می‌شود. امنیت دریاهای منطقه باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود.

جوکار افزود: جمهوری اسلامی اجازه راهزنی در خلیج فارس و دریای عمان را نخواهد داد. نیروهای مسلح بارها به آمریکا ثابت کرده‌اند که اجازه سلطه‌طلبی این کشور در مرزهای دریایی ایران را نخواهند داد.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهارداشت: زمانی که نهادهای بین المللی کارآمدی خود را از دست می‌دهند قدرت‌های فرامنطقه تلاش می‌کنند قانون‌گذاری کرده و قوانین مورد نظرشان را در منطقه اجرایی کنند.

وی گفت: آمریکا طی سال‌های اخیر متوجه شد که تحریم‌ها کارآمدی خود را از دست داده است. لذا در صدد اعمال و اجرای تحریم‌های جدید برآمده است. ایالات متحده باید بداند نمی‌تواند در منطقه خلیج فارس و دریای عمان ماجراجویی کند.

***

  اولین واکنش امریکا به شکستش برای دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان

ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا که در بحرین مستقر است درباره شکست عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط امریکا سکوت پیشه کرد و به رویترز گفت گزارش‌ها درباره حادثه را مشاهده کرده اما اطلاعاتی برای ارایه در اختیار ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا