اخبار مهمکمیسیون سیاسی

آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اساس منافع همه اعضا اقدام کند

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی یک سازمان جهانی است که باید بر اساس منافع و حقوق همه اعضا و طبق منشور مصوب حرکت کند ما انتظار داریم بر اساس منافع همه اعضا حرکت کند نه قدرت های استکباری.

حسین نوش آبادی تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی یک سازمان جهانی است که باید بر اساس منافع و حقوق همه اعضا و طبق منشور مصوب حرکت کند و وظیفه فنی دارد اما برخی قدرت های استکباری و کشورهای عضو دائم شورای امنیت روی آن نفوذ دارند اما انتظار داریم آنها بر اساس منافع همه اعضا حرکت کند نه قدرت های استکباری.

وی افزود: مدیران آژانس گاهی در مواضع و اقدامات به سمت حرکت می کنند که گزارش های آنها تحت تاثیر فشارهای دیگران است و ما اعلام کردیم جمهوری اسلامی عضو رسمی است و بر اساس “NPT”حرکت خواهد کرد و تعاملات با آژانس هم طبق همین موضوع است.

ایران در چارچوب مقررات آژانس حرکت می کند

نماینده مردم ورامین تصریح  کرد:ما در چارچوب مقررات با آنها همکاری کرده و می کنیم و آقای گروسی نباید انتظار داشته باشد تصمیمات داخلی ما تحت تاثیر سیاست و نظرات ایشان تنظیم شود و برخلاف قوانین موضوعه در حقوق بین الملل آژانس حق ندارد بر اساس گمانه زنی ها و سوء زن ها گزارشات غلط تنظیم کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی، عدم ارتباط خود با دولت جدید ایران درخصوص مسائل هسته‌ای را «حیرت‌انگیز» خواند و گفت که انتظار داشته پیش از نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به ایران سفر کند در حالی که او پیشتر و در شهریور ماه به تهران سفر کرد اما پس از آن هیچ موضع قاطعی در خصوص اقدامات تروریستی علیه تاسیسات هسته‌ای کشورمان نگرفت و اقدام سازنده ای در چارچوب وظایف فنی انجام نداد.پایان پیام

منبع: خانه ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا